Bekir Doğan
Tayyare Fabrikası
Tayyare Fabrikası
Bir milleti yıkmanın yolu : içeride hain bulacaksın ve onların eli ile yıkın başarılı olacaksınız..
Vecihi Hürkuş, Nuri Demirağ ve Kayseri de kurulan Tayyare fabrikasını kim kapattı ? Hainler kimlerdi ?
1936 da Tayyare Fabrikası için , Yeşilköy veya Atatürk Hava Limanı yerinde Nuri Demirağ Tayyare Fabrikası , Okulu açılması için Nuri Demirağ satın alarak faaliyetlere başlar..
17 Ağustos 1941... Yeşilköy Nuri Demirağ TAYYARE Fabrikası ve Gök Okulu açıldı... Uçak üretimi hemen başlar..
Nuri Demirağ uçak mühendisi Selahattin Alan’la birlikte 1936 senesi ortalarına doğru uçak fabrikası için hazırlıklara başlamıştır. THK’den aldığı 24 uçak ve 65 planör sipariş sözü ile ilk etapta on senelik bir program yapmıştır. 17 Eylül 1936 ‘da da fiilen teşebbüse geçmiş ve bir Çekoslovak firması ile motor konusunda anlaşma yapmıştır.
Beşiktaş’da modern bir bina yapmıştır. Adı da Nuri Demirağ Beşktaş Tayyare Atölyesi’dir. Burası genellikle araştırma ve geliştirme yeri olarak kullanılmıştır.
O zamanlar gözdesi olan Amsterdam havaalanını Yeşilköy’e bir benzerini yapar. Hava limanın hemen yanına fabrikasını kurar.
17 Ağustos 1941 tarihinde Yeşilköy Nuri Demirağ Tayyare Fabrikası ve Gök Okulu ile birlikte açmıştır.
Nuri Demirağ Tayyare Fabrikalarında mühendis Selahattin Alan tarafından iki model uçak tasarlanmış ve bu modeller
Nu.D- 36
Nu.D -38’dir.
Nu.D-36 Eğitim ve avcı uçağıdır.
ANA MERKEZ:
BEŞİKTAŞ (ISTANBUL)
FABRİKA:BEŞİKTAŞ YEŞİLKÖY(ISTANBUL)
HAVAALANI:YEŞİLKÖY(İSTANBUL)
Uçağın Özellikleri:
YÜKSEKLİK:2.44m(8ft.)
Boş AĞIRLIK:650 kg (1,430lb.)
Petrol Ağırlık:160kg(352lb.)
Tam yüklü ağırlık: :1000kg (2204lb.)
KABİLİYETLERİ Tam yükü hızı :182 km/h
İniş hızı:85km/h(52,7mph) 500m(1640ft.)
Tırmaniş:2dakika 1500metre (4920ft.)
Tırmanışı:10dakika
En yüksek irtifa:3350metre (11000ft.)
Gideceği mesafe:500km (310.5mil), 2.5 saat
Nu.D-38 ilk Türk yolcu uçağıdır.Türk mühendisler tarafından motoru hariç tüm aksamları Türk teknisyen ve işçiler tarafından yapılmıştır.
Sonrası malumunuzdur, sonrası YOK.
Nuri Demirağ'ın fabrikasında imal edilen uçakların yurt dışına satılmasını yasaklayan bir kanun çıkarıldı.
İspanya, İran ve Irak'tan alınan siparişlerle bağlantısı yapılmış ve imal edilmiş uçakların ihracı engellendi.
Yurt içi ve yurt dışından sipariş alamayan fabrika 1944 yılında kapandı.
İnönü liderliğindeki CHP Türk hava Yolları’nın siparişlerini iptal ettirir , havalimanını devletleştirir , Nuri Demirağ’a fabrikasını sabote eder, yerli ve milli uçak sanayiini imha bir CHP klasiğidir. Türkiye’yi kalkandırmak istemezler.
Heykel yapmak varken neden fabrika yapsınlar!
Konser verdirmek ülke insanını daha mutlu eder, fabrika yapıp üretimi artırmaktan!..
Kayseri de Uçak Yapıldı mı ?
Kayseri Uçak Fabrikasını Kapatarak Gaz Ocağı Fabrikası yapanlar, Makinalarını bugünkü Kayseri Hava Alanı altına kömenlere işte belge bu !
Danimarka Kopenhaga yolunuz düşerse, Sağlık Müzesinde 40 yıl ambulans uçak olarak kullanılıp, emekli olmuş bir uçağın altında ki küçük yazıyı okuyun. Burada, “Bu ambulans uçağı, 40 yıl deniz aşırı topraklarımızda( şimdiki Grönland ve Faroe Adaları ) insanlarımızın sağlığı için çalıştı, hem ona ve hem de bu uçağı yapan Kayseri Uçak Fabrikası Personeline şükranlarımızı arz ederiz." Ambulans uçağını (hem de 1930lu yıllarda) yapıp, ihraç etmişiz. Danimarka’ya ihraç edilen THK-5A uçağı 1951’de Türk Hava Kurumu Uçak Fabrikasında üretilerek 7 Haziran 1952’de Danimarka tesciline kabul edilerek OY-ACK tescilini alan uçak, ihracatı yapılan ilk Türk uçağı unvanına kavuşmuştur. Danimarka’da ambulans, posta uçağı olarak kullanılan THK-5A bir defaya mahsus olarak mahkum nakli amacıyla da kullanılmıştır.
Vecihi Hürkuş, Nuri Demirağ, Nuri Kirliğil , yüzlerce Türkiye sevdalısı malı ve canı ile bir bedel ödediğini unutmamak gerek !..
İHA ve SİHA Fabrikasını kapatacağız diyenleri, TUSAŞ yıkacağız diyenleri, Mersin Derinkuyu Nükleer Santralını yok edeceğiz diyenleri unutmayın
iyi günler
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.