Bekir Doğan
Maraş Meselesi ve Ortak Akıl !
Maraş Meselesi ve Ortak Akıl !
Kahramanmaraş’ın daha iyi , daha güzel olması için kim ne yapıyor ?, seçip başımıza taç yaptığımız Milletvekilleri, Belediye Başkanları ortak akılı ne kadar kullanıyor ?
Sevdamız Maraş, Aşkımız Maraş ise : “Ben “ değil Biz diyerek ortak akılı kullanmamız gerekiyor..
Hep yazıyoruz Maraş’ımızın sorunlarını !..
Hangisini çöze biliyoruz ?
Bugün , yarın için ne yapa biliyoruz..
Bugün gündem maddemizin birinci bölümüm : Kahramanmaraş Hava Alanı !
Hava Alanın birinci sorunu ise 2400 Metre olan Pistin en az 3 bin metreye 3,500 Metreye çıkarılması gerekiyor..
Özellikle yurt dışına gidecek olan uçaklar : Ful dolduğunda, gideceği ülkeye göre yakıt aldığı zaman Pist uzunluğu yetmemesi sebebi ile yurt dışı uçuşlar yapılamıyor..
Cihaz yok, pistin yönü yanlış, yol engeli, rüzgar engeli gibi söylemler sonraki iş ve öncelik bizim yapmamız gereken Pistin boyunu uzatmaktır..
Onikişubat Belediye Başkanı Hanefi Mahçiçek: “Yer teslimin yapsınlar DHMİ standartlarında pistin uzatma işini ben yapacağım hem de çok kısa sürede, üceretsi..” diyor..
Bu acil bir konu.. Cihaz olmaz ise yağmurlu ve sisli havada uçak inmez ama pist uzun olursa yılın 300 günü buraya uçak çok rahat iner ve kalkar..
O zaman birinci mesele pisti uzatmak..
EXPO 2023 bugün 11 ay kaldı halen biz hava alanı sorunu çözemedik..
Konaklama ikinci mesele : Otel meselesini çözemedik. Kahramanmaraş’ın en sağlam binasını bir inat uğruna yıkıyoruz oysa burası yedi yıldızlı güzel bir otel ola bilirdi..
Kahramanmaraş ‘a üç ayrı yeni Organize Sanayi Bölgeleri kuruldu ama bizim gördüğümüz çalışmalar çok yavaş gidiyor, biraz hızlanması gerekiyor..
Tomsuklu Organize Sanayi Bölgesinin bir an önce açılması, en azından parsel çalışması biten bölümleri Sanayici ve yatırımcıya verilmesi gerekiyor, Kahramanmaraş’ta yeni fabrika kuracak yer kalmadı..
Bugün Sanayicimizin en büyük sorunlarından biri işçi sorunu , bu sebeple olabilirliği olan bazı fabrikalar : Andırın, Göksun, Çağlayancerit, Nurhak, Afşin, Elbistan gibi ilçelerimize kurularak , buradaki genç işsizlere iş vermemiz gerekiyor.. KMTSO bu süreci yönetmesi gerekiyor..
Pazarcık- Türkoğlu , özellikle Türkoğlu bir sanayi ilçesi oldu..
Bölge cezaevi, yeni fakülteleri, hemen her türden fabrika tesisleri ile bugün Türkoğlu da işçi sıkıntısının olduğunu görüyoruz..
Türkoğlu ilçemizde konut açığı hat safhada : Özellikle Uzun söğüt bölgesinin imara açılarak buraya TOKİ ve Özel sektör çok sayıda konut yapması gerekiyor..
Resmi kurum ve kuruluşlarda çalışanlar bugün konut olmadığı için Kahramanmaraş merkeze gelip gidiyor..
Türkoğlu, Kavlaklı, Türkoğlu, Necip Fazıl Şehir hastanesi, arasında Troleybüs hattı çekilerek ilçe ile merkez sanayi ve sağlık tesisleri açısından ulaşımın sağlanması gerekiyor..
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı , Doğukent’ten, Kavlaklı’ya, Tomsuklu Organize Sanayi Bölgesinden Kavlaklıya olmak üzere indi bindi merkezleri ile Troleybüs hattı çekmesi gerekiyor..
Mazot el yaktığı bugün elektrikle çalışan Troleybüs seferinin ne kadar önemli olduğunu bir kere daha görüyoruz..
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör ‘den işin doğrusu ben bu konuda çalışma bekliyorum.. 50 ülkeyi gezen, Ankara, İstanbul, İzmir, Malatya ve bir çok büyükşehrimiz de kullanılan Troleybüs artık Kahramanmaraş’ta da çalışması gerektiğini düşünüyorum.. Bizden söylemesi
İyi günler , Hayırlı Ramazanlar..
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.