Trabzon Havalimanı Yeni Hizmet Binaları Hizmete Açıldı
Trabzon Havalimanı Yeni Hizmet Binaları Hizmete Açıldı
TRABZON - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Trabzon Havalimanı yeni hizmet binaları ve bağlantı yolunun açılış töreninde yaptığı açıklamada, “Bugün 3 bin 77 metrekare büyüklükteki dış hatlar gelen yolcu terminali ve 860 metrekare büyüklükteki CIP binalarımızın açılışlarını gerçekleştiriyoruz.
Yeni yapılarımızın modern mimarileri ve donanımlarıyla yolcularımızın bekleme sürelerini keyifli hale getirecek daha kaliteli hizmetler sunacağız. Bu yeni yapılarımızın yanı sıra havalimanımızın dış hatlar terminali binasına bağlantısını sağlayacak 100 metrelik yeni bağlantı yolu yapım çalışmasını da tamamladık.” dedi.
Bakan Uraloğlu, sürekli artan yolcu sayısı doğrultusunda da Trabzon’a yeni bir havalimanı kazandırmak için de çalışmalara başladıklarını kaydederek, projenin kesinleştirilmesinin ardından yapım ihalesini de önümüzdeki süreçte başlatacaklarını duyurdu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Trabzon Havalimanı yeni hizmet binaları ve bağlantı yolu açılış törenine katıldı. Bakan Uraloğlu açılış töreninde yaptığı konuşmada, Trabzon Havalimanı’nın geleceğe açılan kanatlarını daha da büyütecek yeni dış hatlar gelen yolcu terminali ve CIP binası açılış törenini gerçekleştirmekten duydukları memnuniyeti dile getirerek, “1957 yılında hizmete açıldığında doğu Karadeniz Bölgesi’nin ilk havalimanı olan Trabzon Havalimanı; ilk günden bu zamana, gelişimin, mücadelenin ve büyük düşünmenin adı olmuştur.
Hizmet sunduğu yıllar boyunca çok önemli olaylara ve nice hikayelere ev sahibi olarak şahitlik etmiştir. Trabzon’umuz geliştikçe; havalimanımız da şehrin dinamizmine ayak uydurarak sürekli büyümüştür.
Ancak Trabzon havalimanımızın gerçek manada modern bir havalimanına dönüşmesi hiç şüphesiz ak parti döneminde yapılan yatırımlarla gerçekleşmiştir.” dedi.
“2020 Yılında Kovid 19 Pandemisi Döneminde Uçuşlar Durma Seviyesine Gelince Bunu Fırsata Çevirerek Tüm Pist Kaplamasını Tamamen Yeniledik”
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın önderliğinde 2002 yılında 7 uçak park pozisyonu bulunan apronun 11 uçak kapasitesine yükseltildiğini anımsatan Uraloğlu, 2004’te mevcut itfaiye binasının yenilendiğini söyledi. Bakan Uraloğlu, “2005 yılında 2500 metrekarelik işletme garaj binası inşa edildi.
2006 yılında Trabzon Havalimanı’nın 7/24 uçuş trafiğinin sekteye uğramaması amacıyla pist aydınlatma regülatörleri yapıldı. 2008 yılında 2 milyon yolcu/yıl kapasiteli yeni iç hatlar terminali hizmete açıldı. 2009 yılında yeni kargo binası yapıldı. 2011 yılında 11 adet uçak park pozisyonu 17 ye çıkarıldı. 2013 yılında hava seyrüsefer emniyeti ve sürekliliği açısından çok önemli olan 1200 metrekare radar istasyonu faal hale getirildi. Gelişen tesislerin enerji ihtiyacı doğrultusunda 2014 yılında yeni kuvvet santrali kullanıma açıldı. 2020 yılındaki Kovid 19 pandemisi döneminde tüm dünyada olduğu gibi Trabzon Havalimanı’nda da uçuşlar durma seviyesine gelince bunu da fırsata çevirerek havalimanının tüm pist kaplamasını tamamen yeniledik.” şeklinde konuştu.
2024 Yılı İlk 7 Ayında Trabzon Havalimanı 2 Milyonun Üstünde Yolcu Ağırladı
Trabzon’un büyümesiyle doğru orantılı olarak sürekli kendini yenileyen ve gelişen bir havalimanımı olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, Trabzon Havalimanın 2023 yılında iç ve dış hatlarda yaklaşık 3,5 milyon yolcuyla havalimanları arasında 9. sırada yer aldığının altını çizdi. 2024 yılının ilk 7 ayında iç ve dış hatlarda 14 bin 886 uçak trafiğiyle 2 milyon üstünde yolcu ağırladığını kaydeden Uraloğlu, “Havalimanımızdan; katar, Azerbaycan, Almanya, Kuveyt, Irak ve Ürdün başta olmak üzere 11 ülkede 20 farklı noktaya 19 farklı havayolu şirketiyle dış hatlardan ulaşım sağlanıyor.
Bildiğiniz üzere Trabzon ve Suudi Arabistan arasında direkt uçuşları da başlattık. Yaz dönemi boyunca gerçekleştirdiğimiz uçuşlarla hem Cidde’ye hem de Riyad’a Trabzon’dan direkt seyahat etmek mümkün oldu.
Bu uçuşlarla 2023 yılında Trabzon’a 1 milyon 319 bin 299 yerli ve yabancı ziyaretçi geldi. Şehrimiz geliştikçe turizm ve ticaret amaçlı bu ziyaretler de artıyor.” diye konuştu.
“Dış Hatlar Terminal Binasına Ulaşımı Sağlayacak 100 Metrelik Yeni Bağlantı Yolu Çalışmasını da Tamamladık”
Sürekli artan yolcu sayısı doğrultusunda da Trabzon’a yeni bir havalimanı kazandırmak için de çalışmalara başladıklarını ifade eden Bakan Uraloğlu, yeni havalimanı projesinin hayata geçirilmesine kadar özellikle yurtdışı uçuşlarındaki artış ve Trabzon’un yükseliş gösteren ticaret faaliyetleri nedeniyle yeni bir dış hatlar gelen yolcu terminali ve CİP hizmet binasının aciliyeti olduğunu anımsatarak, “Hamdolsun bugün 3 bin 77 metrekare büyüklükteki dış hatlar gelen yolcu terminali ve 860 metrekare büyüklükteki CIP binalarımızın açılışlarını gerçekleştiriyoruz. Yeni yapılarımızın modern mimarileri ve donanımlarıyla yolcularımızın bekleme sürelerini keyifli hale getirecek daha kaliteli hizmetler sunacağız.
Yolcularımızın seyahat deneyimlerini en üst seviyeye çıkaracağız. Bu yeni yapılarımızın yanı sıra havalimanımızın dış hatlar terminali binasına bağlantısını sağlayacak 100 metrelik yeni bağlantı yolu yapım çalışmasını da tamamladık. Mevcut Dış Hatlar Terminalinin Dış Hatlar Giden Yolcu Terminaline Dönüşümü, Mevcut İç Hatlar Terminalinin Tadilatıyla iki adet sabit yolcu köprüsü, körük sistemi eklenmesi ve bagaj taşıma sistemlerinin revizyonu gibi çalışmalarımıza devam ediyoruz.” dedi.
“Trabzon Havalimanının Pist Uzunluğu Önümüzdeki Süreçte Trabzon İçin Yeterli Olmayacak, Bu Nedenle Biraz Daha Kuzeye Yeni Bir Havalimanı İnşa Edeceğiz”
Trabzon havalimanının gücüne güç katacak yeni hizmet binaları ve bağlantı yoluyla sivil havacılık sektörünün gelişimi adına yeni bir başarıya daha imza attıklarını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Az önce de belirttiğim üzere bu yapılarımızın yeni havalimanı projemiz hayata geçene kadar yapılması gerekiyordu. Biliyoruz ki Trabzon Havalimanının pist uzunluğu 2 bin 640 metre ve önümüzdeki süreçte Trabzon için yeterli olmayacak. Bu nedenle mevcut yerinden biraz daha kuzeye yeni bir havalimanı inşa edeceğiz.
Neden daha doğuya kaydıramıyoruz ya da batıya diyebilirsiniz.” şeklinde konuştu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak coğrafyanın emrettiği ve mühendisliğin müsaade ettiği imkanlar doğrultusunda çalıştıklarını ifade eden Uraloğlu, “Bakın, burada Havalimanımız biraz daha doğuya doğru kaydırılamıyor.
Neden kaydırılamıyor, çünkü biraz ileri gittiğiniz zaman yaklaşık 50-60 metrelere varan derinlikler var. Batıya doğru geldiğimizde ise Liman var. Özetle çok rahat bir coğrafyada değiliz. Mevcut yerde pistin uzatılması değil oradaki Trabzonspor Tesisleri’ni de koruyacak şekilde biraz daha kuzeye tamamen yeni bir pist yapılması ve terminalinin yapılması gerekiyor. Bakanlık olarak projemizi bunun üzerine yoğunlaştırdık.
İlerleyen zamanlarda sahada bir tespit yaparak, ilgili taraflar ile konuşarak projeyi netleştirip yapılması gereken rötuşları yapıp yolumuza devam edeceğiz. Projenin kesinleşmesinin ardından yapım ihalesini de önümüzdeki süreçte başlatacağız.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.