Adıyaman Platformu, Vali Varol’a Önerilerini Sundu
Adıyaman Platformu, Vali Varol’a Önerilerini Sundu
Adıyaman Platformu Whatsapp gurubu heyeti, Adıyaman Valisi Dr. Osman Varol’a trafik sorunlarını ve çözüm önerilerini sundu.
Adıyaman Valisi Varol, heyeti tek tek dinledi.
Adıyaman platformu Whatsapp gurubu heyetinde şu isimler yar aldı; Zeynel Abidin Kıymaz, Mehmet Ali Alkuş, Suat Tekin, Hakan Karaaslan, Mehmet Dağtekin, Abuzer Karaaslan, Av. Songül Varki, Murat Çeliker, Mithat Solgun, Müslüm Aslan.
Platform sözcüsü Gazeteci-Yazar Zeynel Abidin Kıymaz ziyarette’ büyük felaket yaşamış Adıyaman’da sorunların çözümü için herkesin elini taşın altına koyarak destek olmasına ihtiyaç var’ dedi.
Platform yönetim heyetinin görüş önerilerini dinleyen Adıyaman Valisi Dr. Osman Varol, “Her kesimden, her düşünceden memleket sevgisi taşıyan ve heyecanla bizlere fikirlerini düşüncelerini taşımaya çalışan, bu nezih gurup beni çok duygulandırdı. Memleketi için samimi koşturan, çalışan, kente katkı sunmaya çalışanların başımızın üzerinde her zaman yeri vardır. Valilik olarak kapılarımız sizlere her zaman açıktır.
Hepimiz bu büyük felaketin üstesinden gelmek için gece gündüz gayret gösteriyoruz. Kalıcı konutlar için yakın zamanda kura çekeceğiz. Hak sahibi vatandaşlarımızın evlerini teslim hususunda önemli bir adım atmış olacağız,” dedi.
Adıyaman Platformu heyetinin üzerinde titizlikle çalışıp Vali Dr. Osman Varol’a mektup mahiyetinde sundukları mektupta şunlar yazılıydı.
Adıyaman Valisi Sayın Dr. Osman Varol
Adıyaman Platformu Whatsapp gurubu adına, ilimizde kısa dönemde önemli sorunlardan biri olan ve hemen çözüm isteyen trafik sorunu ile ilgili, platform adına size bu mektubu yazıyoruz.
Adıyaman’da Trafik ve Ulaşım Planlaması sorunu:
Şehirde alternatif yollar oluşturulmalı ve trafiğin yoğun olduğu bölgelerde çevre yolları devreye alınmalıdır. Adıyaman'ın Kuzey ve Güney Çevre yolların bir an önce yapılmasına öncelik verilmeli. Bu konu ile ilgili karar vericiler konuyu takibe almalıdır. Ayrıca, Adıyaman’ın gelişen bölgelerinde yolların genişletilmesi ve yeni ulaşım arterlerin planlanması gerekmektedir. Örneğin, Atatürk Bulvarı ve yan yolları kesen bölümlerin kaldırılmasıyla yol daha kullanışlı hale gelecektir.
Toplu Taşıma Sistemlerinin Geliştirilmesi:
Bireysel araç kullanmanın yerine toplu taşıma teşvik etmelidir. Bu şehir trafiğini önemli ölçüde rahatlatabilir. Daha hızlı, daha güvenli ve erişilebilir bir toplu taşıma sistemi mutlaka kurulmalıdır. Örneğin, Adıyaman Belediyesi otobüs sayısını önemli miktarda acilen artırmalıdır. Sefer sayılarının artırılması ve daha geniş bir güzergâh ağı oluşturulmasının yanında Bayramlarda ve Üniversite sınavı günlerinde toplu taşıma ücretsiz olduğu gibi depremden dolayı en az bir yıl toplu taşıma ücretsiz olmalı. Böylece toplu taşıma cazip hale getirilmelidir. Teknolojik gelişmeler trafik yönetiminde de kullanılabilir. Şehir merkezinde, trafik akışını düzenlemek için akıllı trafik ışıkları ve kameralar kullanılabilinir. Bu sistemler, yoğunluğa göre dinamik olarak trafik akışını yönetir ve trafiğin daha akıcı olmasını sağlar. Adıyaman’da üniversite kavşağı, hastahane kavşağı Elli Altı Evler - Eski Valilik kavşağına akıllı trafik ışıkları konulmalıdır.
Bir de Gölbaşı yolu ile AVM’nin alt yoluna yani Eğriçayı köprüsünün köşesine ışık sistemi konulmalı, ancak trafiğin yoğun olduğu saatlerde devreye alınmalıdır.
Karayolu kavşağındaki ışıklarla uyumlu hale getirilmelidir.
İlimizde trafik gerilim kaynağı
Trafik, sadece araçların bir noktadan diğerine gitmesini engelleyen bir sorun değildir. Trafik, aynı zamanda hayatın ritmini de bozan, insanları sabırsızlığa ve huzursuzluğa sürükleyen bir gerilim kaynağıdır. Bu nedenle trafiğin yoğun olduğu sabah ve akşam saatlerinde, kavşaklarda trafik polisi muhakkak görevlendirilmelidir. Bir an için Adıyaman’ın sokaklarında her gün saatlerce trafikte sıkışan birini düşünün. Belki işine yetişmeye çalışırken, belki bir yakınını görmek için sabırsızlanırken ya da çocuğunu okuldan almaya giderken… Hava limanına yolcusunu kavuşturmaya çalışırken trafiğin ortasında bekleyişini düşünmek bile istemezsiniz.
Adıyaman trafik sorununu çözmek, aynı zamanda insanların yaşam kalitesini artırmak, daha huzurlu ve stressiz bir şehir haline getirmek önemli bir görevdir. Bu nedenle vatandaş olarak aracımızı park ederken park yeri uygun mu, değil mi? Trafik akışını engelleme durumunu görevliler dikkate almalıdır. Vatandaş olarak da eğitimlerle benden sonra, öndeki ve arkadaki araçların çıkışını dikkate alarak park etmek hususu eğitimlerde altı çizilmelidir.
Sonuçta, Adıyaman’da ki trafik sorunu, bir toplum sorunudur. Hem bilimsel hem de duygusal bir yaklaşım benimseyerek bu sorunu çözebiliriz. Her bireyin katkısı, şehrin daha yaşanabilir hale gelmesine yardımcı olmaktır.
Adıyaman'da trafik sorununu ilgili karar vericiler bu sorunu çözme iradesine ve gücüne sahiptir. Trafik sorununu çözmek insan yaşam kalitesini yükseltmektir. Ekonomiye katkısı yönünden yakıt tüketimini azaltmaktır.
Yukardaki hazırlanan taslağa Adıyaman Platformu üyelerinden gelen görüşler de eklenmiştir.
İlave tekliflerde şunlardır:
Özellikle yolların genişletilerek araçlara park alanı açılması elzemdir. Bazı yolların araç trafiğine kapatılması gerekir. Çevre yolları acilen yapılmalıdır. Mevcut yollar şehir içinde kalmakta, çevre yolu işlevini yerine getirememekte, ağır tonajlı ve transit araçları kaldıramamaktadır. Trafik sorunu sadece kanunların değil, toplumun fikir ve düşünce yapısına da bağlıdır. Trafik dersleri bölgemizde daha iyi olmalı, ilkokullarda trafik ve yaya hakları dersi verilmesi gerekmektedir.
Acilen şehir içi park yasağı getirilmelidir. Bunun için öncelikle yeterli sayıda otopark tesis edilmeli. Belediyenin yol tamir bakım çalışmaları trafiğin yoğun olmadığı saatlerde yapılmalı. Yapılacaksa ek araç ve personelle çevre ve trafik sorunu yaratmayacak yeterlilikte ve işlevde olması sağlanmalı.
Refüj ve Alle ağaçların budamaları, trafiğin olmadığı saatlerde yapılmalı. Sokak aydınlatmaları yeterli hale getirilmeli. Ramada otelden başlayarak 400 yataklı hastaneye direkt çalışan seferler konulmalı. Bu araçlar ara sokaklara ve mahallelere girmemeli. BAZI SOKAKLAR SADECE YAYALARA AÇIK OLMALI.
Hoca Ömer caddesi ya tek şeritli hale getirilmeli ya da sadece yaya trafiğine açık olmalı. Bazı sokak ve caddeler park yasağı ile birlikte tek yönlü olmalı.
Mevcut şehir imar planlarının gözden geçirilerek (Hatta buradan Çevre Şehircilik Bakanlığını devreye sokarak, pekâlâ şehir imar planı yaptırabilinir. Deprem gerçeğini de göz önüne alarak tabi) revize imar planlarının ve yeni imar sahalarının en az 50-60 yıla projeksiyon tutacak şekilde, nüfus artışını da göz önüne alarak yapılması, çağdaş şehircilik anlayışının ve uygulamasının buradan başlaması sağlanmalı.
Yaşadığımız deprem afetinden sonra yapılacak ilk iş, merkezden kenara doğru yeni şehir imar planına göre uygulamalarla beraber şehirlerimizin yaşanabilir kent haline dönüşümünü sağlamak olmalı. Tabiri caiz ise alfabenin ilk harfi… Olmazsa olmazı.
Hastane Kavşağı yenilenmeli
Hastane kavşağı tamamen Kâhta’ya giden yön olmalı. Ayrıca burada Oto Gar, TOKİ, Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesi ve Araştırma Hastanesi gibi tesisleri kaldıracak yeterlilikte ve donanımda yeni bir kavşağa ihtiyaç var. Bu kavşak mutlaka yenilenmeli. Battı çıktı yapılmasına rağmen üst yollarda trafik keşmekeşliği sürüyor. Bir an önce burası rahatlatılmalı. Oysa hastane girişi ve çıkışı halen kilit açılan yan yol yine aynı göbekte buluşuyor.
Önerimiz, tüm ışık bulunan noktalarda “KONTROLLÜ SAĞA DÖNÜŞLER” olmalıdır. Özellikle bina yapılmamış alanlar planlamada acilen yapılmalıdır. 16.12.2024
Zeynel Abidin Kıymaz
Adıyaman Platformu Whatsapp grubu
Sözcüsü
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.