Prestij yol !.. eksik yanı var !
Direkler güzel, düzenleme güzel , Kahramanmaraş’ın en gözde mekanları arasına girecek olan yol çalışmasını alkışlıyorum..
Ancak böyle bir projede kırk tane sokak olmaz !
Ali Kayası cam terasının , kıvrım kıvırım yolunu eleştirdik, birileri bize küstü, bu yazım üzerine sanıyorum yeni bir cephe açarak savaş ilanı yapa bilirler..
Ama doğru bildiğimi yazmak zorundayım.. söylemek zorundayım..
Lüks mağazalar, yiyecek içecek mekanlarını olduğu yukarı : Kültür Sitesi kavşağından üngüt doğru giden cadde de bir prestij caddemiz olsun.. hem de çok daha güzel olsun..
Güzel olanı alkışlarız ama : eksik yanın da söylemek zorundayız..
Ara sokakları kapatmak gerek, çok tepki geleceği için bunu yapmak yürek ister..!
Çok büyük tepki alır, bizim bu yazımı da dahil bunu biliyorum..
Ancak : bazen bedel ödemek gerekir ki, o bedeli ödersiniz sizi kıymetini yıllar sonra anlaşılır sevgili dostlar..
Vali ve Belediye Başkanı İbrahim Öztürk, Trabzon bulvarı valilik önünü, Azerbaycan bulvarı ve Atatürk Parkını yaptığı zaman söylemedik laf bırakmamışlardı.. bugün bu yollar yetersiz kalıyor.. o gün uçak indirecektik, bugün üç araba yan yana gidemiyor.. tarihi bir gerçek..
Düşünce güzel, yapılan iş doğru ancak yanlış olan ise adımımın başında sokak olması..
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör, ekibi bunu yaparken, biraz da çevrenin sesine kulak verselerdi.. bu konuları tartışmaya açsalar çok daha güzel olur..
Esnafa sorarsak hiç kimse istemiyor.. eskiden daha iyi diyorlar..
Yapılıp ortaya çıkmaya başlayınca : çevre sakinleri aaaa çok güzel oldu şurası eksik demeye başladılar..
Millet olarak biz yeniliğe karşıyız.. Bu işi de karşı çıkmamız normal , ancak ana caddeye bağlanan ara sokakların hepsi olmazsa da bir kısmının caddeye çıkışını kapatılmasını teklif ediyorm..
Necip Fazıl Kültür Merkezi kavşağından: Kervan oraya kadar olan yol boyundaki tüm sokakların kapatılarak kesintisiz bir yürüyüş alanı sağlanması gerekirdi..
Buna o sokaklarda evi olanlar razı olmaz bunu biliyorum ama : bu yolun ve çevrenin değeri böyle bir çalışma ile artar..
Kervan olduğu kavşakta yolun dört yanı da müsait sağa dönüşler ışığa takılmadan, sağ dönüş serbest olması gerekirken yine ışık olması yanlış.. bu sebeple müsait olan ilimizdeki tüm kavşaklarda sağa dönüş serbest olması gerekir..
Kervan kavşağından Sosyal Hizmetler Müdürlüğü kavşağına kadar yiyen sağlı ve sollu ara sokakların kapatılması gerekir.. insanlar huzur içinde rahat yürüsün, açık avm çarşıdan alış veriş yapsın.. konfor olsun..
Sosyal hizmetlerden , Binevler kavşağına kadar olan yerde karşılıklı ara sokakların kapatılması gerektiğine inanıyorum..
Binevler Kavşağına, Tapunun oraya kadar Akdo Saray kavşağına kadar yine aynı şekilde olduğu zaman insanlar araç korkusu olmadan huzur içinde yürüyecektir..
Bazı güzellikleri yaşayacaksak bunu bir bedeli var onu herkesin ödemesi gerekir..
Bizdeki mantık şu : arabam kapının önünde , gözümün önünde dursun..!
İki adım yürümeyim arabamla kapı önüne kadar geleyim..
Köşeden dönüp gelme yerine: en yakın yerden yeni bir yol açılsın !
Bunun gibi yüzlerce sebep ve isteği üst üste koyarsak, doğru çalışma yapamayız..
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Prestij yol projesi doğru bir çalışma , eksik yanı ise çok fazla sokak giriş çıkışları sebebi ile hoplaya zıplaya yürüyecek olmamızdır..
Sevgili okurlarım : herkes olaya kendi penceresinden bakarsa doğru olanı bulamayız..
Bu yol üzerinde ara sokaklarda oturan vatandaşlarımız : sokaklarının kapatılmasını asla istemezler..
Esnaf ise : dükkanın önüne böyle yol yapılmasını istemiyor.. çünkü ben arabamım nereye koyacağım diyor..
O zaman bu yolları yapmak mümkün olmayacaktır..
Ama bugün bir çok gelişmiş ülkede, 5- 10 km. kesintisiz cadde ve bulvarlar var onlara bir bakmak onlar nasıl yapmış onu bir incelemek gerekir..
Doğru bir tane onun için : Doğruyu söylemek bazen acı gele biliyor..
Bizden söylemesi..
İyi günler