HÜRKUŞ C NATO Kabul etti..

HÜRKUŞ C NATO Kabul etti..     Ahmet Hakan Tv programında : TUSAŞ genel Müdürü Temel Kotil ve çalışmalarını canlı yayında izledim gurur duydum..     ABD den F-35 alabilir miyiz , F 16 yedek...

HÜRKUŞ C NATO Kabul etti..

     Ahmet Hakan Tv programında : TUSAŞ genel Müdürü Temel Kotil ve çalışmalarını canlı yayında izledim gurur duydum..

     ABD den F-35 alabilir miyiz , F 16 yedek parçasını alabilir miyiz görüşmelerinin yapıldığı bugünlerde bir ülkeye 24 adet KÜRKUŞ C yani  Yeni Nesil Hafif Saldırı/Keşif Uçağı satışını onayı çıkması ardından NATO  ülkeleri artık HÜRKUŞ savaş uçağı kullana bilir onayı da peşinden çıkması ile ülkemizle bir kere daha gurur duyduk..

     Türk mühendislerinin ürünü Milli uçağımız Hürkuş’un silahlı versiyonu Hürkuş-C, 2018 yılında TSK envanterine girdi.. o günden bu güne kadar PKK mücadelede kullanılarak başarısını ispat etmesi üzerine : Dünya ülkeleri artık bu uçağı istiyor..

     Parasını bilmem, hangi ülkeye satıldığını da bilemem , söyleyemem ama bugün 24 uçak satışını imzaladık bir yıl içinde teslim edeceğiz diyen TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil: Milli Muharip Uçak 2022'de bitecek, motoru F-35'ten güçlü

     Cumhuriyetin 100. Yılında 3 yeni uçakla dünyaya merhaba diyeceğiz..

     4300 Mühendis gece gündüz çalışıyor evine de gitmiyor, diyerek özveriyi anlatan Türk Havacılık-Uzay Sanayii Genel Müdürü Temel Kotil, Milli Muharip Uçak'ın 2022'de biteceğini ve 2028'de de seri üretime başlanabileceğini açıkladı.

     Yapılacak uçağın F-16'dan üstün olacağını savunan Kotil, "F-16 tek motorlu, bu çift motorludur. Bombalar içinde saklı. Bu görünmez uçak. 1980 teknolojisi F-16. Bu 2023 teknoloji." ifadelerini kullandı

     HÜRKUŞ uçağı, Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı Programı kapsamında farklı görev senaryolarını destekleyecek şekilde tasarlanmıştır. HÜRKUŞ’un üç farklı modeli bulunuyor. HÜRKUŞ-A modeli EASA yani Avrupa Havacılık Emniyet Ajansı sivil sertifikası alan ilk modeli olacak. HÜRKUŞ-B ise Türk Hava Kuvvetlerinde askeri eğitim uçağı olarak kullanılacak. Kamuflajlı olarak prototipi görülen HÜRKUŞ-C ise silahlı platform olarak tasarlanmaktadır.

     NATO ülkelerinde artık Türk uçaklarının uçtuğunu Vecihi Hürkuş da göre bilseydi..

     HÜRKUŞ-C, pilot eğitim ihtiyacının yanı sıra; hafif taarruz ve silahlı keşif görevlerinin, düşük maliyet ve yüksek hassasiyetle yapılabilmesi için geliştirilmektedir.

     TAI, HÜRKUŞ-C ile ilgili çalışmalar için iki prototipten birini kamuflajlı olarak boyadı. Bu uçak HÜRKUŞ-C testlerinde kullanılacak. Ayrıca HÜRKUŞ-C uçağının insansız (İHA) bir modelinin de üretilmesi düşünülmektedir.

     Türk mühendislerinin ürünü Milli uçağımız Hürkuş’un silahlı versiyonu Hürkuş-C, NATO ülkesi askeri  envanterine girmeye başlaması ile bu alanda patlama yaşanacaktır..

     Yerli , milli muharip uçağı uçmasına sayılı günler kaldığını anlatan TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil: Milli Muharip Uçak 2022'de bitecek, motoru F-35'ten güçlü

Türk Havacılık-Uzay Sanayii Genel Müdürü Temel Kotil, Milli Muharip Uçak'ın 2022'de biteceğini ve 2028'de de seri üretime başlanabileceğini açıkladı.

     Türk Havacılık-Uzay Sanayii Genel Müdürü Temel Kotil, CNN TÜRK'te yayınlanan Tarafsız Bölge programına konuk oldu. Kotil, Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Hakan ve Güvenlik Politikaları Uzmanı Mete Yarar'ın sorularını yanıtladı.

     "Motor gücü F-35'ten 1.5 kat daha güçlü"

      "F-16 tek motorlu, bu çift motorludur. Bombalar içinde saklı. Bu görünmez uçak. 1980 teknolojisi F-16. Bu 2020 teknoloji." diyen Kotil, motor gücünün de F-35'ten 1.5 kat daha güçlü olduğunu vurguladı.

      Yerli uçak teknolojisinin 10 milyar dolar olduğunu vurgulayan Kotil, "F-35'in 60 milyar dolar olduğunu söylüyorlar, böyle bir proje 10 milyar dolara çıkar" dedi.

      Uçağın teknik özelliklerini anlatan Kotil, "Alt tarafında bomba kapağının olduğu yerdeki parçamız. Çok hassa milimetrik, mikron altı çalışmış bir parça. Bu uçak 2023 18 Mart'ta motorunu çalıştıracak. Bu uçak 2022'de bitecek demektir" dedi.

      Projede 4 bin mühendisin görev aldığını belirten Kotil, "4 binin üzerinde mühendisimiz var. Bin tanesi çalışıyor şu anda. Sıkışırsak hepsini çalıştırırız. Çalıştık çalıştık, artık imalata geçtik. Bizim için bir mutluluk bu. Biz mutluluğumuzu paylaştık" diye konuştu.

     Atak Helikopter ve Gökbey , diğer uçak modelleri ve yapılanları bir bir izlediğimizde Mühendis, usta ve yöneticilerimizle bir kere daha gurur duydum ve moralimiz yerine geldi..

     Yeni Vecihi Hürkuş, Nuri Demirağ, Nuri Kirligil’lerin yetiştiğini görmek bana mutluluk verdi..

     Elinize sağlık diyorum, teşekkür ediyorum..

     İyi günler.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Yazarlar Haberleri