Hava Alanı ve Pist
Kahramanmaraş Hava Alanın Pist uzunluğunun 500 metre uzaması gerekiyor.. yada bin metre Onikişubat Belediye Başkanımız Hanefi Mahçiçek , ihaleye gerek yok, yer teslimi yapın ben bedava yaparım diyor..
ILS / yani bulutlu ve yağmurlu havalarda uçakları güvenle piste indiren cihazın adı , Kahramanmaraş bu ILS cihazı takılır mı ? 20 yıldır konuşuyoruz halen takılmadı.. Maraşlı biz alalım diyor ama DHMİ müdürlüğü ihale yapıyoruz yaptık diyor ortada bir şeyde yok , takılır mı ? benim umudum ız..
Bugün şöyle biraz geriye gitmek istiyorum: bu yazım gençlere.. yakın tarihimiz..:
Üniversite kuralım diye tam 20 yıl konuştuk, Dernek kurduk bir üniversitemiz olsun diye.. Para biriktirdik.. ancak 1992 yılında zor bela kura bildik.. Mehmet Sağlam ve Tansu Çiller'in yiğitliği ile..
OSB kuralım tartışmasını tam 20 yıl yaptık.. Şahrin Batısına mı ,Doğusuna mı ? 15.07.1976 tarihinde ilimiz Merkez ilçede kurulmasına karar verilmiştir. 1995 yapımına başladık.. ise Kavlaklıya kurulmasına karar verdik..
Kahramanmaraş Şehir Hastanesi yapalım diye uzun süre yer tartışması yaptık sonunda NF Şehir Hastanesinin başladık ama şimdi de yıkalım mı yıkmayalım mı tartışması yapıyoruz..
Yeni şehir hastanesi ve Acil Durum Hastanesi tartmamız var 20 yıl mı sürer fazla mı sürer orasını bilemem Burası Maraş..
1950 yılında Kara Maraş askeri hava alanı yaptık.. Tayyareler gelir bizlere kağıt atardı..
Kahramanmaraş hava alanı yapalım tartışmamız başladı.. Askeri hava alanı yerini genişletelim, Narlıya yapalım, Türkoğlu yapalım tartışmamız senelerce sürdü..
1983 de Kahramanmaraş hava alanı yeri bugünkü yer : Hazine malı ve uygun yer olarak seçildi.. 910 metre uzunluğunda stol tipi hava alanı yani 12 kişilik özel uçakların ineceği bir hava alanı olarak inşa edildi.
Merhum Ali Cilve ağabey, KMTSO desteği ile terminal binasını yaptı..
Yolcu uçaklarının yani 75 kişilik pervaneli uçakların inmesi için pistin 1400 metreye çıkarılması istendi.. Kahramanmaraş kendi imkanları ile bunu da yaptı ama yine uçak gelmedi.. 2400 metre pist istiyorlardı.
ışıklandırma yok, pist kısa diyorlardı.. 1994 yılında Aslan Yıldırım Valimiz , Özel idare, Köy hizmetleri, DSİ , Belediye imkanları ile DHMİ Adana müdürlüğünün isteği doğrultusunda pisti 2400 Metreye çıkardı ve inanılmaz bir ihale ile 4 ay da yaptı..
Bugünden sonra ILS cihazı demeye başlayan hava yolu şirketleri Kahramanmaraş inmemek için elinden geleni yaptı.. Pist boyu uzatıldı 2400 metre yapıldı.. yine olmadı..
Yurt dışına uçacak olan uçakların havalanması için 3500 Metre pist istiyorlar.. yani sulama kanalı ve Devlet Demiryolları yönüne uzaması gerekiyor.. Onikişubat Belediye Başkanımız Hanefi Mahçiçek , ihaleye gerek yok, yer teslimini yapın pist uzatma işini ben yapmayım diyor.. Kahramanmaraşlılar ILS cihazını biz alalım biz takalım diyor ama DHMİ müdürlüğünden ses çıkmıyor..
Konu ile alakalı olmasa da çeşitli örnekler verdim: Burası Maraş biz pist uzatma ve ILS cihazını çok uzun süre daha konuşur dururuz da o güne kadar hava alanına gerek kalır mı ? orasını bilemiyorum..
Hava Alanı ve Pist
Hava Alanı ve PistKahramanmaraş Hava Alanın Pist uzunluğunun 500 metre uzaması gerekiyor.. yada bin metre Onikişubat Belediye Başkanımız Hanefi Mahçiçek , ihaleye gerek yok, yer teslimi yapın ben bedava yaparım diyor..ILS / yani...