Hava Alanı ve Gelecek !
Bu sabah Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör ile çay sohbetimiz oldu..
Saraçhane de misafirimiz olan Başkanımızdan çalışmalarını dinledik, verimli bir sohbet olduğunu hemen peşinen söylemek istiyorum..
Başkan Hayrettin Güngör, “ Kahramanmaraş hava alanına yatırım yapıncaya kadar Narlı’ya yeni hava alanı yapmak daha karlı ve bu hava alanında yerini satmak çok daha mantıklı olduğunu düşünüyorum,” diyor.. diyerek yeni bir meşale yaktı..
Narlıya yapılacak olan yeni : Hava alanı 3,5 Milyar mal oluyor, Kahramanmaraş Hava Alanın yeri ise 3 milyar değer biçmiş.. 500 milyon açık var.. eski hava alanımıza pist uzatması konusunda harcama yapıncaya kadar yenisini yapmak daha ekonomik olacağını söyledi.
50 yıl sonrasını düşünmek gerektiğini söylüyor Başkan Hayrettin Güngör..
Kahramanmaraş Gaziantep, karayolunu yer altına alsak, pisti uzatsak 10-20 yıl sonra yine sıkışacağız , bugün mantıklı olan Kahramanmaraş hava alanı narlıya yapalım 5 yılda bitse en az 50 yıllık mesele çözülür diyor..
Kısa dönemde : Kahramanmaraş Hava Alanına uçak seferlerinin düzenlenmesi, yeni hava alanı bitinceye kadar burasını en iyi şekilde kullanmak gerektiğini ifade ediyor..
Düşünce doğru, söylem güzel ancak DHMİ genel müdürlüğü bunu gündeme alır mı ? almaz mı ? bunun zaman gösterecek..
Çünkü Kahramanmaraş hava alanı özel idare kesesinden yapılan DHMİ için bedava gelen bir hava alanıdır..
Kahramanmaraş Havacılık Okuluna, Fakültesine ihtiyacı var, Türkiye ‘nin ihtiyacı var..
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi veya İstiklal Üniversitesi , her ikisi de ayrı ayrı da aça bilir, Havacılık Fakültesi açması gerekiyor !.. hava alanı da bunlar için uygulama alanı olarak hizmet verecektir.. aynı zamanda yedek bir pist olur..
Niye derseniz ?
2023 yılından başlayarak : Havacılık önemli bir sektör haline geliyor..
Bugün uçak ve helikopter pilotlarımız var.. belli sayıda , ancak yarın uçan otomobilleri kim kullanacak ?
Mevcut pilotlar : Özel uçak veya Helikopter için , yada hava yolu şirketlerinde çalışıyorlar ancak önümüzdeki süreçte uçan otomobiller devreye girdiğinde en çok aranan kişi pilot olacaktır..
Pilotluk mesleği : geleceğin mesleği olarak kendini göstermektedir.. Sürücü kurslarından ehliyet aldığımız gibi, okulunu okuyup pilotluk belgesi almamız gerekecek..
Türkiye de : Bayraktar başta olmak üzere dünyanın bir çok ülkesinde özellikle uçak yapan firmalar uçan otomobil üretimine başladılar.. ilk örnekleri uçtu bunu hep beraber gördük..
Çok değil 5 yıl sonra Kahramanmaraş semalarında da uçan otomobilleri göre bileceğiz.. Peki bunları kim kullanacak ?
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör , önümüzdeki günlerde siyasileri, sivil toplum kuruluşlarını başkanlarını toplayarak Kahramanmaraş hava alanı Narlıya taşınması konusunu şehrin gündemine taşıyacak..
Bunu yaparken şunu da yapmamız gerekiyor: Kahramanmaraş Hava Alanı Üniversitelerin Havacılık Fakültelerine verilerek burada sivil havacılık veya askeri uçaklar için pilot yetiştirmemiz gerektiğini düşünüyorum..
Sayın Rektörlerimiz : Havacılık ile ne kadar ilgiler işin doğrusunu bunu bilemiyorum ama havacılığın çağın mesleği olduğunu çok iyi biliyorum..
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi , İstiklal Üniversitesi , hemen YÖK müracaat ederek Havacılık Fakültesi açılmasını istemeleri gerekiyor.., Pilotluk bölümü olduğu gibi, Uçak Mühendisliği , uçak bakım, yer hizmetleri, gibi bölümler açılarak gençlerimizi Kahramanmaraş Hava Alanı da kurulacak okulumuzda uygulamalı olarak yetiştirmemiz gerekiyor..
Milyonlarca Üniversite mezunu işsiz genç var, hatta bunlara da bir fırsat vererek burada eğitim verile bilir bunun planlaması yapılması gerekiyor..
Çıkmaz sokak olan Kahramanmaraş bu iki bölüm için 10 binlerce öğrenci gele bilir bunu da faydasını görmek gerektiğini düşünüyorum..
Hayırlı cumalar