Zuhal Karakoç Dora : Hava Alanı Sistemi 11 Kasım 2024 Pazartesi Başlıyor
Zuhal Karakoç Dora : Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdülkadir Uraloğlu ile Kahramanmaraş’ımıza dair çok verimli bir görüşme gerçekleştirdik, görüşmemizin başlık başlık notlarını, taleplerimizi ve aldığımız cevapları siz değerli hemşehrilerimle paylaşmaktan mutluluk duyarım;
Kahramanmaraş Havalimanının ILS sistemimin devreye alınması hususunun aciliyetini hatırlatmamız üzerine Bakanımız Kahramanmaraş Havalimanı'nda ILS (Instrument Landing System) cihazlarının kurulum çalışmaları tamamlandığını, uçuş kontrollerine 11 Kasım 2024 Pazartesi günü başlanmasının planlandığını, bu kontrollerin sistemin ilk kez hizmete alınmasına yönelik gerçekleştirileceğinden yaklaşık bir hafta süreceğini ve kontroller sırasında herhangi bir aksilik yaşanmaması halinde, cihazların Kasım ayının üçüncü haftası içerisinde tam kapasiteyle devreye alınmasının öngörüldüğünü ifade etmiştir.
Kahramanmaraş Havalimanına sefer sayısının ve çeşitliliğinin arttırılmasına yönelik talebimize ise yine olumlu bildirimde bulunmuş ve en kısa zamanda bu çalışmayı başlatacaklarını ifade etmiştir.
Göksun-Kahramanmaraş karayolu üzerinde Göksun güzergahında son tünel ile ilçe merkezine dönüş olan Göksun Sulama Birliği kavşağına kadarki 5 km’lik yolun duble yol standartlarına yükseltilmesinin güvenli ve konforlu ulaşım için çok önemli olduğuna yönelik talebimiz üzerine Sayın Bakanımız bunu hızlı bir şekilde değerlendirerek sonuçlandırmaya yönelik girişimde bulunacaklarını ilettiler.
Elbistan şehir geçişinin mevcut trafiği kaldırmadığını, mümkün ise battı çıktı yapılması veya trafik yükünü şehir içinden alarak transit geçişler için çevre yolu yapılması hususundaki talebimize ise Sayın Bakanımız bu konunun ilk kez kendisine ulaştığını hızlı bir fizibilite yaptıracağını ifade etmiştir.
Elbistan- Kahramanmaraş arasında büyükşehire bağlı alternatif bir yol olan Elbistan – Ekinözü – Ilıca -Kahramanmaraş yolunun yapılmasını; bu yolun Kahramanmaraş’a bağlanarak olası bir afet durumunda bir çok ilçeyi bağlayacak alternatif bir güzergah olacağı; yöre halkının Kahramanmaraş merkeze gitmekte zaman ve yakıt tasarrufu sağlayacağı ayrıca Ilıca kaplıca ve Ekinözü içme turizmine katkı sağlayacağını söylediğimde Sayın Bakanımız konunun büyükşehir uhde ve yetkisinde olduğunu belirtmiştir (Sayın Fırat Görgel Başkanım, bilginize
Elbistan-Nurhak yolunun mevcut yol genişliğinin 7 metre olmasının zorluğunu anlattığım Sayın Bakanımıza bu yolun bölünmüş yol olması veya biraz daha genişletilerek sıcak asfalt yapılması gerektiğini belirttim çünkü Kapıdere tren istasyonundan dolayı Elbistan organize sanayisinin genişlemesine ayrıca iç Anadolu bölgesi ve güneydoğu Anadolu bölgesini bağlayacak alternatif güzergah olacağı bu sebeple yörenin gelişimine katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir. Sayın Bakanımız ihtiyacın farkında olduklarını burayı da yakın zamanda çalışma takvimine alacaklarını belirttiler.
Elbistan- Göksun devlet yolunun ve Elbistan - Malatya devlet yolunun yapımının hızlanmasının bölgenin transit geçişi olması nedeniyle ehemmiyeti hususunda Sayın Bakanımızla hemfikir olmamız ayrıca çok sevindirici.
Afşin ve Elbistan’da yapılmış/yapılmakta olan TOKİ konutlarının en az 10-15er bin nüfus yoğunluğunun bu lokasyonlarda yoğunlaşması mevcut yolların yoğunluğu kaldırılmaması çeşitli kazalara ve aşırı trafik yoğunluğuna şimdiden sebebiyet vermektedir. Bu hususu da görüşme vesilesiyle Sayın Bakanımızın dikkatine getirmiş oldum.
Tarımıyla ünlü Bertiz'de yolların yapısı nedeniyle ürünlerin bozulduğunu ve bunun da ekonomik kayıplara neden olduğunu, bu ekonomik kayıpların önlenmesi için Bertiz'e tünelli yolun acilen yapılması gerektiğini bir kez daha dile getirdim ve bu hususta Sayın Bakanımız bizleri tekrar Büyükşehir Belediye Başkanımıza yönlendirdi görev kapsamı nedeniyle. Sayın Fırat Görgel Başkanımızın da bu husustaki hassasiyetini bilmek konunun çözümü yönünde umut verici