Tatilden kilo almadan nasıl dönerim? « Kahramanmaraş Gazetesi

", "url" : "https://kahramanmarasgazetesi.com.tr/tatilden-kilo-almadan-nasil-donerim/", "publisher" : { "@type" : "Organization", "name" : "Kahramanmaraş Gazetesi", "logo": { "@type": "ImageObject", "name": "Kahramanmaraş Gazetesi", "width": "150", "height": "52", "url": "https://kahramanmarasgazetesi.com.tr/wp-content/uploads/2018/09/logo.jpg" } } }
SON DAKİKA

Tatilden kilo almadan nasıl dönerim?

Bu haber 20 Temmuz 2018 - 17:18 'de eklendi ve 1.350 kez görüntülendi.

Kahramanmaraş Özel Sular Vatan Hastanesi Diyetisyen Ve Yaşam Koçu Gülşah Yüzbaşıoğlu, tatilden nasıl kilo almadan dönerim diyenlere önerilerde bulundu.
Bütün yıl boyunca çalışıp hayalini kurduğumuz tatil dönemi sonunda geldi diyen Yüzbaşıoğlu, Dinlenmenin bol bol keyfini çıkarırken rehavete kapılıp yeme düzeninizde değişiklikler yapmak, farketmeden alabileceğiniz ekstra kaloriler, nasıl olsa daha fazla hareket ediyorum diyerek besin tüketiminde sınırları aşmak gibi sebepler dolayısıyla kilo almak kaçınılmaz oluyor.
Tatiller ruhunuzu dinlendirmenin yanı sıra bedeninizi de dinlendirmeniz için iyi birer fırsattır. Bu dönemlerde elbette kendini tamamen kısıtlamak kişiyi huzursuz edebilir fakat tamamen özgürce besleneceğini düşünerek yanlış besinleri tercih etmek metabolizma dengesini alt üst edecek ve bedeni yoracaktır. Sağlıklı ve kontrollü beslenmeyi amaç edinmek bu noktada oldukça önemlidir. Tatil dönüşünde tartıda fazla kilo ve ödem gibi can sıkıcı sonuçlar görmek istemeyenler için bazı beslenme önerileri vereceğim.
SEYAHAT SIRASINDA
Seyahat esnasında uzun saatler boyunca aç kalma vücudunuzu yorar. Meyveler, taze sebzeler, süt-yoğurt veya ayran, küçük boy bir sandviç, bol su vs. gibi besin grupları seyahat sırasında sağlıklı beslenmenizi sağlayacaktır.
AÇIK BÜFE VE HERŞEY DAHİL TATİLLERE DİKKAT!
Kahvaltı öğünü her zaman olduğu gibi tatilde de oldukça önemli. Güne muhakkak dengeli bir kahvaltı öğünüyle başlayın. Açık büfeler genellikle porsiyon kontrolünü zorlaştırmaktadır bu sebeple;
Kahvaltı tabağınıza ilk olarak en kaliteli protein kaynağı olan yumurtayı koyarak başlayın. Genellikle haşlanmış olanını tercih etmenizde fayda var fakat ara ara omlet türü tercih ettiğinizde öğününüzdeki diğer yağlı besin gruplarını sınırlandırmanız gerekmektedir.
Yumurtaya ilave olarak bir miktar peynir tüketilebilir ama peynir seçimi önemli. Genellikle açık büfelerde çok sayıda çeşidi bulunan peynirden her gün 1 veya 2 farklı seçenek tüketerek dağılımı sağlayın. Seçtiğiniz bu peynir çeşitlerinin hepsinin yağlı olmasından sakının. Özellikle; örgü peyniri, orta yağlı beyaz peynir, lor peyniri gibi yağ oranı dengeli olanları tercih etmenizi öneririm.
Salam, sucuk, sosis gibi besinlerin yağ içeriği çok yüksektir ve bunlar işlenmiş besinler olduğundan sağlıklı beslenme yönünden sık tüketilmesini önermeyiz.
Ekmek seçiminizi poğaça, börek, boyoz gibi yağlı ve beyaz unlular grubu yerine esmer ekmeklerden (tam buğday veya tahıllı, çavdar, kepekli veya yulaflı ekmek) yana kullanın. Böylece hem ekmek grubunun ihtiva ettiği B vitamininden yararlanmış hem de uzun süre tok kalmış olursunuz.
Kahvaltının en renkli kısmı olan domates, salatalık yeşillikler için bir sınır vermiyorum. Bu besinler formunuzu korumaya, az kalori ile doymanıza ve tatilde sıkça yaşanılan problem olan kabızlıktan korunmanıza yardımcı olur bu sebeple tabağınızın çoğunluğunu sebzelerle doldurmalısınız.
Zeytin, ceviz, badem, fındık vs. kuruyemişler veya zeytinyağı gibi yağ grubu besinler porsiyon başına enerjisi en yüksek olan gruptur bu sebeple fazla tüketildiğinde daha çabuk kilo alma sebebi olabilir.
Reçel, bal, pekmez gibi besin gruplarını her gün tüketmemeye özen gösterin. Bunlar için haftada 2 gün belirleyin. Bu besinleri tüketmediğiniz zaman tatlı hakkınızı ara öğünde 1-2 top dondurmadan yana kullanabilirsiniz.
Öğle ve akşam yemeğinde porsiyon kontrolüne dikkat!
Tabağınızı salata büfesinden doldurmaya başlayın. Yarısına yakınını rengarenk bir salata veya söğüş sebzelerle doldurmanızı öneririm.
Salatanızın yanına bir öğünde bir miktar et/tavuk/hindi/köfte/balık; bir diğer öğünde sebze yemeği tercih edebilirsiniz. Böylece sebze ve et grubu ihtiyaçlarınızı dengelemiş olurunuz.
Tatilde kilo almanızı engelleyecek olan kalsiyumlu besinleri sebze yemeklerinizin yanına eklemeyi unutmayın.
Yoğurtlu mezeler ve zeytinyağlı sebze yemeklerini uygun miktarda tüketmekte fayda var. İçindeki sebzeler sağlıklı bir seçim olarak görünsede; fazla miktarda yağ içerir.
Tatlı büfesine gelince; o büfeye geçmeden önce meyve büfesinde yemeği bitirin. Yemeğin üzerine hemen meyve tüketmek şişkinlik yapabilir. Tatlı tercihinizi ise çok az miktarda ve öğle yemeğinden sonra kullanın.
Ara öğün atıştırmalarına dikkat!
Otelde, sahilde veya havuz başında abur cubur tüketimine dikkat edin.
Genellikle tatilde yapılan yüzme sporunun çok enerji yaktırdığı düşünülerek besin tüketiminde aşırıya kaçılmaktadır.
Gözleme, patates kızartması, hamburger, hazır dondurmalar, çay saatlerindeki sınırsız ikramlar yaktığınız kaloriyi fazlasıyla tekrar almanıza sebep olur.
Ara öğünlerde seçimleriniz genellikle taze meyve, kuru meyve, ayran, yarım yağlı süt, sütlü kahve gibi hafif alternatifler olsun.
Tatilde aktif olmak önemli !
Aktif olmanın tadını çıkararak bedeninizi dinlendirmiş olur ve tatilin sonunda kendinizi daha dinç hissedersiniz.
Güne 20-30 dk.lık hafif bir yürüyüşle başlayıp devamında kahvaltıya geçmek uygun olacaktır.
Günde 20-30 dk.lık bir güneş banyosu D vitamini ihtiyacınızın karşılanması yönünden yeterlidir. Güneş altında çok uzun saatler yatmak hem cilt sağlığı açısından uygun değildir hem de hareketsiz bir gün geçirmiş olursunuz bu yüzden bol bol yüzmek ve su oyunları aktivitelerine katılmak daha eğlenceli ve yararlı olacaktır.
Bol eğlenceli, huzurlu ve sağlıklı tatiller dilerim.