AİLE ve BAŞARI « Kahramanmaraş Gazetesi

", "url" : "https://kahramanmarasgazetesi.com.tr/aile-ve-basari/", "publisher" : { "@type" : "Organization", "name" : "Kahramanmaraş Gazetesi", "logo": { "@type": "ImageObject", "name": "Kahramanmaraş Gazetesi", "width": "150", "height": "52", "url": "https://kahramanmarasgazetesi.com.tr/wp-content/uploads/2018/09/logo.jpg" } } }
SON DAKİKA

 AİLE ve BAŞARI

Bu haber 18 Haziran 2018 - 9:33 'de eklendi ve 490 kez görüntülendi.

AİLE ve BAŞARI

 

Okul ile çocuk arasında köprü görevi gören aile, hem okulun akademik kadrosundan destek alarak hem de çocuğa destek olarak başarılı bir geleceğe adım atmasına yardımcı olur.

 

“Okul akademik anlamda üzerine düşen tüm görevleri kusursuzca yerine getirse bile, çocuğun başarısı için bu yeterli değildir!” Bu tespit neredeyse bütün eğitimcilerin ortak görüşüdür. Hatta çoğu eğitimci ülkemizde öğrencilerden önce ailenin bilinçlendirilmesi gerektiğini savunur…

Şimdi bu söylenenleri biraz açalım.

Açalım ki, en büyük sorunumuz olan cehalet kapısını kapatalım.

Eğitimin üç ana unsuru vardır, okul, aile ve çevre. Yavrularımız bu üç unsurdan gerekli desteği gördüğü sürece mutlaka başarılı olacaktır.

Biz bu gün sadece ailenin eğitim üzerindeki önemine değinelim.

Öyyle ise hemen başlayalım yazımıza.

 

ANNE VE BABA ROLÜ

“Öğrenci davranışlarında ve disiplin konusunda ailelerin etkisi en az okul kadar önemlidir. Çocuğu daha iyi tanımak, isteklerini keşfetmede aileyi bir adım öne çıkarır. Okul ile çocuk arasında köprü görevi gören aile, hem okulun akademik kadrosundan destek alarak hem de çocuğa destek olarak başarılı bir geleceğe adım atmasına yardımcı olur.

Aynı zamanda ailelerin istek ve beklentisinin de okul tarafından yerine getirilmesi ya da öğrenci üzerindeki kontrolü de yine bu işbirliğine bağlıdır. Okul ve aile sürekli iletişim halinde olursa, süreç yapıcı yönde ilerler ve öğrencinin potansiyeline ulaşması kolaylaşır. Ailelerin evde çocukla ilgili rollerini netleştirmeleri de bu işbirliğinin doğal bir sonucu olarak ortaya çıkar.

Destekleyici bir ilişki kurulup, pozitif yönde bir iletişimle bu işbirliğinde en büyük desteği çocuğun kendisi sağlayabilir. Ona fayda sağlayacak tüm süreç anlayabileceği şekilde çocuğa açıklanırsa ve iletişim konusunda korku duymadan paylaşımcı olması öğütlenirse bu ilişki çok daha sağlıklı ilerler. Bir sorunla karşılaştığında onu çözme konusunda çocuğa yardımcı olmak, onu çalışma konusunda teşvik etmek okul başarısı için olmazsa olmazdır.

Okulda öğrenciye kazandırılan davranışlar ve alışkanlıklar evde aile tarafından pekiştirilmezse zamanla kısa zamanda unutulabilir.

 

HER EV BİR OKUL OLMALI

Ailelerin evde sağladıkları ortam ve koşullar en az okulda sağlananlar kadar önemlidir. Çocuğa çalışabileceği bir alan yaratmak, baskıcı olmamak koşuluyla ödevlerini kontrol etmek, derslerini evde pekiştirmesine yardımı olmak, zorlandığı derslerde farklı yollar göstermek, gerekirse öğretmeniyle iletişime geçip çözüm yolları istişare etmek öğrenci başarısı için idealdir.

Şimdi vicdanınıza soruyorum, bunları yapıyor muyuz?

Neyse devam edelim:

Etkin bir zaman yönetimi ve planlaması ile çocuğun evdeki okulla ilişkili görevleri belirli bir rutine oturtularak çalışma disiplini sağlanabilir. Ayrıca okulda yapılanlarla ilgili sürekli iletişimde olunması çocuğun geleceğine olan ilgisini net bir şekilde göstermesini sağlar ve onun ilerlemesi konusunda doğru ve sürekli bilgiye ulaşmasını kolaylaştırır.

Sınavlara hazırlık sürecinde hem öğrenciler hem anne babalar çok yoğun bir kaygı yaşamaktadırlar. Bu durumla başa çıkamayan aile bireyleri arasında çatışmalar başlar ve iletişimin çok önemli olduğu bu dönemde ciddi sorunlar baş gösterir. Bu dönemde okulun rehberlik öğretmenleriyle aile arasında kurulacak iletişim, kaygıyı atlatmada ve çocuğun sınav başarısında önemli rol oynar…”

Diyeceğm şu ki, eğitim sistemi içinde aile daha etkin bir rol üstlenmeli, öğretmene; “Eti senin, kemeği senin!” diyerek sorumluluğu veli üzerinden atmamalı.

Şu anda yaz geldi, çocuklarımızı tatilde doğru yönlendirip, kitap okuma alışkanlığı kazandırılmalı, Kur’an kurslarına göndererek manevi yönü güçlendirelmeli. Yıl içinde öğrendiklerini unutmaması için konu tekrarları yapılmalı…

Neyse kalın sağlıcakla.

Mehmet Doboğlu
Mehmet Doboğludoboglu@kahramanmarasgazetesi.com.tr