Raylı Sistem ve Gaziantep

Raylı Sistem ve Gaziantep

Cengiz Atalar: Bir dönem Ak partiden Kahramanmaraş Milletvekili adayı da olmuştu ama, özür dilerim, Kahramanmaraş’ta raylı sistem çalışmaz..Cengiz bey Kahramanmaraş’ta iş arıyor ama böyle bir yatırım Kahramanmaraş’a atılan en büyük kazık olur..!
Kahramanmaraş’ın merkez nüfusu 2 Milyon’u aşarsa – Kapıçam- Kavlaklı – Merkez Türkoğlu arasında yapılacak bir raylı sistem çalışa bilir.. 5 milyon nüfus olursa rantablı olur..
Sevgili hemşerimiz Gaziantep kurmuş olduğu raylı sistem her ay zarar etmekte ve bir ay bile rantablı çalışmada kapatılmak veya sökülerek lav edilmek üzere iken Kahramanmaraş’a raylı sistemi önermesi işin doğrusu , kusura bakmasın ! ama , kendi memleketine ihanet olarak kabul ederim ve Kahramanmaraş’ın parasına yazık olur..
Şöyle belediye otobüs tarihine bakıyorum, Cumhuriyet tarihi boyunca Kahramanmaraş Belediyesinin bir otobüsü, iki otobüsü olmuş, en çok İsa Kalkan döneminde 10 adet otobüs alınmış ve daha sonraki dönemde ise eskiyen otobüsler satılarak otobüs kökten kaldırılmış iken, bazı dönemlerde iki- üç yeni otobüs alınmış, son dönem Mustafa Poyraz, son iki yıldan beri belediye otobüsü alarak toplu taşımaya başladı. Oda zarar eden bir kurum.. ama belediyenin görevi halkı hizmet olarak baktığımızda zarar önemli değil görülüyor..
Kahramanmaraş Belediyesi ve Otobüs tarihine bir bakın, sonra şehirdeki minibüslere bir bakın, Şehrin nüfusuna bir bakın sonra buraya ne gider diye düşünelim..!
Bugün halk otobüsleri ve Minibüslerin yarısı çalışıyor yarısı yatıyor.. yani daha açık bir dille dolmuşların yarısı bir gün çalışıyor, diğer yarısı bir gün çalışıyor..
Cengiz Atalar: Para kazanacak ona iş olsun diye yapılacak bir raylı sistem Kahramanmaraş yazık olur, komşumuz Gaziantep 1 milyon 780 bin nüfusu var orada bile çalışmıyor..
Biz 536 bin nüfusla nasıl çalıştıracağız biraz mantıklı olmak gerekir..
Şu olabilir, Troleybüs : Elektrik ile çalıştığı için yakıtı ucuz ekonomik olur, toplu taşımada bir hizmet olur.. Cengiz Atalar bey Troleybüs yapsın kabul..
Raylı sistem gibi , ray istemeyen, Troleybüs Şehir Hastanesinden başlayarak, Sanayi, Trabzon bulvarı, Şekerdere, Binevler, Organize Sanayi ve Kavlaklı hattı..
İkinci hat olarak, Türkoğlu, Kılılı, Aksu, Şehir merkezi, KSÜ Avşar Kampüsü, Kavlaklı olmak üzere ikinci bir hat açıla bilir..
Çok değil, her hatta 4 adet Troleybüs alınarak sefere konduğunda , elektrik ile çalaştığı için hava kirliliği yapmaz, ekonomiktir, Kahramanmaraş’ta önümüzdeki 100 yıl için taşıma sorunun ortadan kaldıracağına inanıyorum..
Kahramanmaraş Belediye Başkanı Mustafa Poyraz bu konuda geniş bir çalışma yapmıştı. Bir bölümünü basın ile paylaşmış gazetelerimize haber yapmıştık..
Kahramanmaraş’ta raylı sistemde çalışmaz, hafif raylı sistemde çalışmaz, bizde yolcu yok, Fabrika işçileri servis ile gitmekte , diğer vatandaşlarımız kendi araçları ile, memur ve özel işçiler ise belediye otobüsü , dolmuşları kullanmakta ve sabah saat 07 30 ile 08 30 arasında bir saat yolcu bulmakta akşam ise saat 17-18 00 saatleri arasında bir saat yolcu bulunmakta bunun dışındaki zamanlarda ise Mazot parası zor çıkmaktadır..
Uzayda yaşamıyoruz, Kahramanmaraş’ta yaşıyoruz, neyin ne olduğunu görüyoruz, Kahramanmaraş için yapılacak ulaşım sorunu, Belediye otobüsü ve Troleybüs çözer..
Şu anda bilemiyorum Kahramanmaraş Belediye Başkanı Mustafa Poyraz otobüs sayısını kaça çıkardı ama, bugün için yeterli görülüyor, belki 15-20 otobüs daha alınması ile Kahramanmaraş belediyesinin ulaşım sorunu çözülmüş olacaktır..
Kasaba Belediyelerinin küçük otobüsleri var, 1 Nisan da bunlar Büyükşehir belediyesine devir edildiği zaman bu otobüsler kasabalara servis yapacak mı ? yapmayacak mı bugün merak edilen konu bu bu konuda çalışma yapılmalıdır..
Gaziantep de rantablı çalışmayan ve Gaziantep başına bela olan Raylı sistemi Kahramanmaraş’a düşünmek , bunun bir adayımızın projesi olarak orta atılması çok yanlış olur, ve Kahramanmaraş için bir çabus olur..
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı, Otobüs müdürlüğü Şehrimizin en iyi ulaşım ve toplu taşıma sorunun çözmesi için işin başına uzman birini getirmek gerekir..
Şehir merkezi nüfusumuz belli, bizde günlük 3 milyon – 5 milyon yolcu yok ki raylı sistem veya metro kuralım, üç beş yolcu onun için otobüs ve dolmuş bile çok fazla geliyor , yarısı boş gidip geliyor..
Bizden uyarması !… yanlış yapmayın..
İyi günler..
05 Şubat 2014





Bu yazı için bir yorum yazın

Bir Cevap Yazın

74978e3b3f6e01292b82b4c8b5fff9db
Adres: Trabzon Bulvarı Borsa Caddesi Ticaret Borsası İşhanı altı no: 9/3 Merkez Kahramanmaraş Telefon: 03442212035 Faks: 0344 225 00 50 Cep Telefonu: 0542 233 89 31
Portal Teması : Wptr.Co