Neden her konuda geri kalıyoruz?

Neden her konuda geri kalıyoruz?

Bu gün sizler için bir istatistik çalışması yaptım.  Kahramanmaraş Havalimanı ile komşu illerimiz olan Adana, Adıyaman, Hatay, Gaziantep ve Malatya Havalimanları hakkında bilgileri toparladım.

Bu bilgileri  neden çıkartın diye soracak olursanız, ikide bir Kahramanmaraş’tan yapılan uçuş seferlerinin iptali, saatlerinin değiştirilmesi gibi konulardan bıktık artık. Neden Kahramanmaraş’la bu kadar oynanıyor. Kahramanmaraş deneme tahtası mı?. Canı sıkılan neden hemen Kahramanmaraş uçuşları ile oynuyor.

Bildiğiniz gibi daha önce Atlas Jet’in  her gün Kahramanmaraş- İstanbul uçuşları için Niyazi Kara, Bekir Doğan, Mehmet Balduk (TSO Onursal Başkanı), Mehmet Güzelbulut acentacı, olarak Büyük uğraşlar verdik. Sonunda başardık ve sabah 06.00 da Kahramanmaraş’tan İstanbul’a, akşamda 23.45 de İstanbul uçağı Kahramanmaraş’ta oluyordu.  Bu uçuşlar 6 ay boyunca devam etti. Mehmet Balduk Uçağa doluluk garantisi verdi. Uçak dolu gidip geldi. Gaziantep’ten buraya yolcular gelmeye başladı. Gaziantep’in bazı yerlerine afişler asıldı. Kahramanmaraş- İstanbul uçağına servis var diye.  Bunun üzerine Gaziantep’ liler bu duruma bozuldu. Ne yapıp ettiler. Bu uçuş tüm + lara rağmen iptal edildi. Bundan sonra mücadelemiz bitmedi. Sürekli  uçuşlar hakkı9nda uğraştık. Değişik zamanlarda değişik uçuşlar oldu ancak bir türlü Kahramanmaraş halkının istediği uçuşlar olmadı. Kahramanmaraş halkı ve sanayici sabah gidip akşam dönecek uçuş işitiyordu.  Siyasiler yıllarca bu konuda duyarsız kaldı. Kahramanmaraş tam bir deneme tahtası oldu. Yolcuların buradan gitmemesi için ellerinden gelen gayreti gösterenler oldu. İnsanlar bıkışın buradan uçmasın diye her türlü engel çıkartıldı.

Bizler gazeteciler olarak bu konuda yalnız kaldık.  Biz gazeteciyiz ya rahat duramadık. Geçtiğimiz yıl 3. çeyrekte yine bu konular için gündem oluşturduk. Yine başladık vatanseverliğe, milliyetçiliğe, ille de Kahramanmaraş’tan Ankara ve İstanbul’a sabah 06.45 de buradan kalkış akşamda 23.30 da dönüş olsun diye gündem oluşturduk. Özellikle Sağolsun Ak Parti Grup Başkanı Mahir Ünal bey bu konuda çok uğraş verdi. Nevzat Pakdil Bey’de bu konuda görüşmeler yaptı. Sonunda Kahramanmaraş- Ankara seferi tam da istediğimiz gibi uçuş programına alındı. Ancak yine 2 ay gecikmeyle başladı. Her kes memnun oldu. Ben ve Bekir Doğan Bey Ankara’ ya gidip  Mahir Ünal Bey’e teşekkür ettik.  Mahir Ünal, Nevzat Pakdil, Sıtkı Güvenç, Mesut Dedeoğlu Bey’e bundan sonra yapılması gerekenler   konusunda bilgiler sunduk. Özellikle Havalimanımızın yetersiz kalmasından, Terminal binasının küçüklüğünden ve pistin uzatılarak yeni terminal binası yapılması gerektiği, yeni Apron binasına 5-6 uçağın  yanaşabileceği yer ve dış hatların istenmesi, gümrük müdürlüğünün gelmesi, hızlı trenin de Havalimanına bağlanması gibi konularda fikir alışverişinde bulunduk. Çok faydalı görüşmeler oldu. Mahir Ünal Bey bize Yakında Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan’la Kahramanmaraş’ a geleceklerini yeni terminal Binası için yerinde inceleme yapacaklarını, mevcut Binanın 5 katı büyüklüğünde terminal binası ve 5 uçağın park edebileceği yeni apron binası ve hızlı trenin havalimanına bağlanması konularında görüşmeler olacağını söyledi. Bizlerde sevindik teşekkür ettik Kahramanmaraş’a döndük ve bunu halkımıza müjdeledik.

10 Nisan günü döndük ve Mahir Ünal Bey’in bu konudaki çalışmalarını herkese anlatmaya başladık.

Ancak dün öğrendik ki, Temmuz ayı itibariyle bu güne kadar hergün olan   Ankara uçuşu 4 güne düşürüldü. Arkasından da saat değişikliği gelecektir. YANİ YİNE BAŞA DÖNDÜK.

Dün bu haberi alır almaz, Milletvekilimiz Nevzat Pakdil, Sıtkı Güvenç, Mesut Dedeoğlu, ve Ak Parti İl Başkanı Metin Doğan’la Bey’le görüştüm. Diğer milletvekillerimize ve THY Genel Müdürü’ne  de konuyu email atarak bildirdim.  Bu konu Kahramanmaraş için çok önemli bu bizim için gurur meselesi olmalı dedim. Neden Kahramanmaraş uçuşları ile oynanıyor dedim. Burası deneme tahtasımı dedim.  Dün görüştüğüm TPB Genel Başkanı ve Kahramanmaraş Milletvekili Nevzat Pakdil Bey tekrar aradı görüştük. Bu konu ile acil İlgileneceğiz. Diğer milletvekillerimizle bir aya gelip bu konuyu çözmemiz gerek dedi. Metin Doğan Bey tekrar aradı. Konuyu milletvekillerimizle değerlendiriyoruz. Gerekli görüşmeler yapılacak dedi.

Bu sabah Mahir Ünal Bey’in Danışmanı Osman Gümüş Bey’ le bu konu hakkında görüştüm.

İnşallah kısa zamanda tekrar çözülecek.

Gelelim Kahramanmaraş Havalimanı diğer komşu illerin Havalimanı arasındaki farklara;

Adıyaman Havalimanı 1998 yılında kuruldu. Sadece İç hat uçuşları var.  23 bin 780 metrekare terminal binası var.2 bin 500 metre uzunluğunda pisti, 307 araçlık otoparkı ve Apron Binasına 5 uçak yanaşabiliyor. 2014 Nisan sonu itibariyle 490 uçuş gerçekleştirilmiş.

Hatay Havalimanı 2007 yılında kuruldu. Uluslar arası  Havalimanı iç ve dış hatlar uçuşu var. 43 bin 688 metrekare terminal binası var. 3 bin metre pist uzunluğu var. 305 araçlık parkı var. Apron Binasına 6 uçak yanaşıyor. 3811 uçuş yapılmış.

Gaziantep Havalimanı 1976 yılında kuruldu. Uluslar arası Havalimanı iç ve dış hatlar uçuşu var. 22 bin 790 metrekare  terminal binası var. 3 bin metre pist uzunluğu var. 520 araçlık otoparkı var. 2 Aprona 12 adet uçak yanaşabiliyor. 6308 uçuş gerçekleşmiş.

Kahramanmaraş Havalimanı 1996 yılında kuruldu. Sadece iç Hat uçuşu var. Sadece 1 bin 540 metre kare bölgemizde ki en küçük Terminal binası var.  2 Bin 300 metre pist uzunluğu var. Araç parkı sadece 40 araçlık.  Apron Binasına sadece 1 uçak yeri var. Toplam 636 uçuş gerçekleşti.

Malatya Havalimanı 1941 yılında kuruldu. 9 bin 545 metre kare Terminal binası var.  Uluslararası Havalimanı. İç ve dış hatlar uçuşu var.  3 bin 350 metre pist uzunluğu var.  2 bin 282 uçuş gerçekleşti. 1 Apron binasına 7 uçak yanabiliyor.

Adana Havalimanı 1937 yılında kuruldu. Uluslar arası Havalimanı. İç ve dış hatları bulunuyor. Ayrıca Nato uçakları da iniyor. 10 bin 749 metre kare terminal binası var.  2 bin 750 metre pist uzunluğu  var. 569 araçlık oto parkı var. 2 apron binasına 22 uçak yanaşabiliyor.

 

Yolcu sayıları ise Nisan sonu itibariyle şöyle.

Adıyaman :     58 Bin 039 kişi

Hatay        :    346 Bin 948 kişi

Gaziantep:     645 Bin 346 kişi

K.Maraş   :        69 Bin 887 kişi

Malatya   :      218 Bin 467 kişi

Adana      :  1 milyon 478 bin 068 kişi.

 

Kahramanmaraş Havalimanından geçen yıla göre 2013 Nisan sonunda 37 bin 935 olan yolcu sayısı 2014 Nisan sonunda % 84 artışla  69 Bin  887 kişiye ulaştı.

Bu gösteriyor ki her gün Kahramanmaraş- Ankara ve İstanbul uçuşları olduğu için Kahramanmaraş’tan büyük yolcu artışı oldu. Türkiye genelinde % lik bakımından en çok yolcu sayısı artan 5. İl oldu.

Bu durumu gören bazı çevreler bundan rahatsız oldu.  Kahramanmaraş’a yeni yapılacak terminal binası, apron binası ve hızlı trenin buraya bağlanacak olması. Bir kısım çevreleri rahatsız etti. İşte bu yüzden Kahramanmaraş uçuşlarına sekte vuruluyor. Uçuşlar iptal ediliyor ve Kahramanmaraş’ın gelişmesini istemeyenler var.

Bunlara fırsat vermemeliyiz.  Milletvekillerimizle, siyasilerimizle bir olup bu konuyu gurur meselesi yapıp uçuşların düzletilmesini, İstanbul uçuşlarında her gün sabah akşam olacak şekilde düzenlenmesini ve yeni terminal binasının Uluslar arası Havalimanı olarak yapılması ve Kahramanmaraş’ın gelişmesinin önü açılmalı.

Gelişmenin önündeki diğer bir engel ise çok geç kalınan Kahramanmaraş- Kayseri yolunun acil bitirilmesi, Kahramanmaraş Adana yolunun sıcak asfaltının yapılması, Elbistan- Kahramanmaraş yolunun bir anca bitirilmesi ve Doğukent- Çağlayancerit- Malatya yoluna bir an önce başlanılması gerekir.

Bu konularda herkesin duyarlı olması gerekir. Siyasi partiler, sivil toplum örgütleri, Bürokrasi, herkes bu konuda üzerine düşeni yapmalı diyor saygılar sunuyorum.





Bu yazı için bir yorum yazın

“Neden her konuda geri kalıyoruz?” için 4 cevap

  1. ekrem duzman diyor ki:

    Büyük bir beden gibidir şehir. Herkesim farklı alanlarda farklı sorunlara el atıyor. Sizin de bu konuda duyarlı çalışmanız harika olmuş. Emeğe saygı ile fikir dağarcığınızın meyveleri çoğalsın çeşitlensin dileğimle saygılar sevgiler sunarım..

  2. mücahit diyor ki:

    Değerli Niyazi kardeşim bu konuya göstermiş olduğunuz hassasiyetten dolayı teşekkür ediyorum. Öncelikle geçen gün gazetenizde bulunan haberde petrol günah keçisi seçildi diyorlar ( ben şahsım olarak kimsenin malının bedavaya alınmamasını değeri ne ise ödenmesini ve burada maddi olarak petrol istasyonu sahibinin zarar görmemesi taraftarıyım ) ancak burası istimlak edilmek istendiği için imar durumu gerekçe gösterilerek mahkeme yoluna gidilmiş ve zannedersem hala devam ediyor. çünkü verilecek paraya itiraz edilmemiş pazarlığa girmemek için imar durumu gerekçesiyle mahkemeye gidilmiş ve sürünceme devam etmektedir. Bu durumu bilen ve sürecin tıkanmaması için Bakanlık havaalanı projesi için petrol G.Antep yolunun çözülmesi için tadilat projesi göndermiş ancak Belediye Meclisi bu projeyi geri çevirmiştir. yani kimse samimi değil bu konuda. 2.si 2015 yılı yatırım kapsamına alınan havaalanı şehrimiz için çok büyük önem arz etmektedir .Bir an evvel yetkililer bir araya gelmeli ve bu meseleyi çözmelidir. Büyükşehir olan ilimizin kaderini petrol istasyonu engellememeli değeri neyse verilip biran önce gerekli kamulaştırma yapılmalı G.Antep yolu battı çıktı ile yer altına alınmalı ve Havalimanımız yeni projesi ile şehrimize hizmet etmelidir. bu mesele memleket meselesidir şehrimizin istikbalidir. herkese görev düşmektedir.

  3. Ökkeş Usta diyor ki:

    Bu olayların ardında hep Rant ve menfaat var

    Yazı için çok teşekkür ederim sayın Kara, umarım üzerine ölü toprağı atılmış birçok yöneticimiz bu yazıyı okur ve birazda olsa kendine gelir, belirttiğin gibi bazı odaklar Kahramanmaraşın gelişmemesi için sürekli önümüze taş koymakta yüce rabbim onların cezasını verecek inşallah.

    Yakında Çukurova Havalimanı faaliyete geçecek ve Adana havalimanında’ki yoğunluk kalkacak.
    Bakın burası çok önemli:
    Adanayı kullananların birçoğu çukurova havaalanı (Tarsus) biraz daha uzak olduğu için alternatif arayacak, komşumuz antep apronunu genişletme ve pist onarımı peşinde sebebi ise adana yolcularının birçoğunu kendilerine çekmek, özellikle Osmaniye ve yöresinde bulunan büyük yolcu potansiyeli var.
    Şayet biz en kısa zamanda yeni terminal binası ve pist uzatmasını gerçekleştirirsek bu pastadan bizde nasibimiz alacağız.

  4. servet diyor ki:

    Sahipsiz şehir Kahramanmaraş

Bir Cevap Yazın

74978e3b3f6e01292b82b4c8b5fff9db
Adres: Trabzon Bulvarı Borsa Caddesi Ticaret Borsası İşhanı altı no: 9/3 Merkez Kahramanmaraş Telefon: 03442212035 Faks: 0344 225 00 50 Cep Telefonu: 0542 233 89 31
Portal Teması : Wptr.Co