MİLLETLERİNDE ÖZ GÜVENİ OLUR

MİLLETLERİNDE ÖZ GÜVENİ OLUR

Dünkü yazımda, kişilerin öz güvenleri ile ilgili bir değerlendirme yapmış, bu gün de devam edeceğimi yazmıştım.

Bu yazının hemen ardından, bir dost telefonla arayarak; “ Hocam, kişilerin öz güveni olduğu gibi, milletlerinden özgüveni olur. Bu konuya da bir değinirsen, memnun oluruz” dedi.

Evet, bugünlerde bu konunun tam da sırası, isterseniz biraz bu konuya girelim. Sonra, Matematik dersinde öz güven meselesini girelim.

Tarihle yakından ilgilenen biri olarak, dün ve bugünü karşılaştırdığımızda milletimizin özgüveninin giderek arttığını söyleyebilirim. Bunun nedenleri çok geniş olduğu için, bir başka güne ertelemek isterim.

Ancak şunu söyleyeyim, dünyadaki mazlumlar, hak ve hakikati savunan bir milletin liderliğini bekliyor ve bu devlette inşallah Türkiye olacak

 

MATEMATİK DERSİNDE ÖZ GÜVEN

Aslında sınav stresi ve kaygı ile özgüven eksikliği iç içe konulardır.  Dediğim gibi kişi yapabildiğine, başarabildiğine yöneliyor. Başardığı dersin öğretmenini de seviyor.

 Bir öğrenci Matematik Fobisini aşabilmesi için yapılması gerekenler var, bu da öğretmene düşüyor:

Öğrenci seviyesi göz önüne alınmalı.

Not yerine öğrenme ve öğretme ön plana çıkarılmalı. Burada kendi oğlumla ilgili bir hikâyeyi kısaca paylaşmak istiyorum.

Anadolu Lisesi sınavlarını kazanan Onur yavrum, daha ilk sınavında bir almıştı. Okuluna gittim, öğretmenini bulamadım. İdareciler tüm sınıfın sınav sonucunu bana gösterdiğinde daha da üzüldüm. Çünkü 23 kişilik sınıfta sadece 3 öğrenci, üç ve üzeri almıştı. Tam 17 öğrenci 1 ve altı notlar almıştı. Fırsat buldum, öğretmenine bu dorumu sordum. Fen Lisesindeki öğrencilere hazırladığı sınav sorularını sorduğunu söyledi.

Bu öğretmen kardeşime ölçme ve değerlendirme derslerinde okulda ne öğrendiğini hatırlattım. Uzatmayalım, bir sınıfta başarı % 60 geçmiyorsa, sorun öğretmenden kaynaklanıyor demektir. Siz sevgili meslektaşım, aslında bu sıfır ve birleri öğrencilere not vermekle, kendi notunuzu yazmış oluyorsunuz. Öğretmeden, seviyeye inmeden not merkezli eğitim anlayışı ile hareket ederseniz yanlış yaparsınız.

ÖĞRENCİYE FIRSAT VERMEK GEREK

Devam edelim:

Öğrenciye sınıfta yeteri kadar fırsat vermek gerekiyor.

Öğrencilerin yapabildikleri ön plana çıkartılmalı. Yapabileceği sorular yöneltilmeli. Onların başarısızlıkları değil, başarılı olmaları hedefe konmalı.( Not: Bunların hiç çalışmayan öğrencileri korumak için söylemiyorum. Onların dertleri ayrı bir başlıkla ele alınabilir. Bir de; “ Ben ne yapayım, müfredat önümde, bunları her öğrenci öğrenmek zorunda! Diyen öğretmenlerinde sesini duyar gibi oluyorum. Onla haklı. Dolayası liselerde öğrencilerin seviyesine, ilgi alanlarına yönelik müfredat hazırlanmalı…)

Son olarak da öğrencilere sen Matematik dersinde başarılı olamazsın gibi itham edici söylemler de bulunulmamalı. Seviyesine inilmelidir. Gerekirse, sınıfta iki ayrı sınav uygulanmalıdır.

(Not: Öğrencilerden beklenenler, öğrencinin performansıyla uyumlu ve orantılı olmalıdır!)

Sonuç olarak şöyle konuyu bir toparlayayım. Özgüvenin bilgiyle, çevreyle, liderle, öğretmenle, aile tutumuyla yakından ilgisi vardır.

Halk arasında özgüven eksikliği olanlara ‘pısırık’ deselerde, bunun nedenleri olduğu unutulmamalı. Allah’ın yarattığı her kul değerlidir(kul olmayanlara sözüm yok)görüşünden yola çıkarak, kendini öğretmen gören herkese görevler düşüyor.

Kalın sağlıcakla.





Bu yazı için bir yorum yazın

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

74978e3b3f6e01292b82b4c8b5fff9db
Adres: Trabzon Bulvarı Borsa Caddesi Ticaret Borsası İşhanı altı no: 9/3 Merkez Kahramanmaraş Telefon: 03442212035 Faks: 0344 225 00 50 Cep Telefonu: 0542 233 89 31
Portal Teması : Wptr.Co