Kayıp uçaklar gün yüzüne çıkacağı günü bekliyor

Kayıp uçaklar gün yüzüne çıkacağı günü bekliyor

KAYSERİ – 1939 yılında Türk Alman iş birliği ile Kayseri de montajı ve yerli üretimi yapılan 59 adet uçak 1947 yılında ABD baskısı ile toprağa gömülerek fabrikası kapatıldı.

Olayı çocuk iken yaşayan ve dedelerinden duyan Kayserilerin girişimi ile Yerli üretim savaş uçaklarının gün yüzüne çıkması için çalışma başladı.

17 Temmuz 2016 günü resmi kazılara başlanacaktı.. yine CİA Türkiye de darbe girişimini yaparak bu ihanetin üzerini örtmeye çalıştı..

15 Temmuz 2016 da yapılan derbe girişminin temelinde yatan vakanın bu ihanet olduğu tahmin ediliyor..

Türk halkı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım dan şimdi kayıp savaş uçaklarının toprak altından çıkartmalarını bekliyor..

Hainliğin belgeleri : Türk savunma sanayisinin en gizemli olaylarından biri gün yüzüne çıkmaya hazırlanıyor. 70 yıldır Türk kamuoyundan gizlenen kayıp savaşuçakları skandalında yeni belgeler ortaya çıktı.

1947’de ABD’nin Türkiye’ye yardım planı ile bir anda ortadan kaybolan, envanterlerden silinen 72 adet Focke-Wulf FW-190 tipi uçaklardan 50’si Kayseri Eski Havalimanı’nın altında (2. Hava İkmal Komutanlığı ön cephesi) gömülü. Uçakların ortaya çıkarılması ile ilgili ilk resmi çalışma 2015’te gerçekleşti. Bu kapsamda yapılan metaldedektör testleri de uçakları tespit etti. Ancak uzayan bürokrasi ve araya giren 15 Temmuz darbe girişimi uçakların gün yüzüne çıkmasını engelledi.

Kaynaklar, konuyla ilgili çalışmaların en yakın zamanda yeniden başlayacağını ifade etti.

kayip

YERLİ ÜRETİMİ BİTİRDİ

1890 yıllarda ve 1920 yılları arasında Dünya da kendi başına uçak yapan üç ülkeden biri olan Türkiye de Havacılık sektörünün gelişmemesi için sürekli darbe veruldu.

Yerli üretimi bitiren ise : FW-190 A3’ler yerlilik açısından ayrı bir öneme sahip. Zira 1. Dünya Savaşı’nda başlayan Alman işbirliği Cumhuriyet’in kurulmasından sonra Junkers ile üretim işbirliğine dönüşmüştü. Türkiye’de TOMTAŞ kurulmuş ve A-20’ler ülkemizde üretilmişti. Ortak üretimin devamı amacıyla 1941’de Alman büyükelçisi, eski şansölye Franz von Papen’in gayretleri sonucu bir ticaret antlaşması imzalandı. Bu anlaşma gereği Türkiye Almanya’ya demir ve krom cevheri sattı. Karşılığında da 72 adet FW-190A3 tipi savaş uçağı aldı. Parçalarının önemli kısmı Anadolu’daki tesislerde üretilen uçaklar 1943’te Türkiye’ye getirildi. İlk uçuşunu 10 Temmuz 1943’te yapan bu uçaklar 5 farklı ile dağıtıldı. 50 adet uçak da Kayseri’ye gitti. Türk-Alman yapımı savaş uçaklarının kaderi 1947’de son buldu. Ortaya çıkan gizli belgelere göre olay şu şekilde gelişti: ABD, İkinci Dünya Savaşı’nın ardından elinde kalan binlerce uçağı müttefiklerine dağıtmak üzere çalışma başlattı. Ankara ile uzun süren görüşmeler gerçekleşti. Nihayetinde ABD’li yetkililer ile 1947’de anlaşmaya imza atıldı. Anlaşma gereği Türk ordusunun envanterdeki tüm Alman FW-190’lar imha edilecekti. O tarihten sonra uçaklar hiç görülmedi.

YAĞLI BRANDALARA SARDILAR

Konuyu 25 yıla yakın süredir araştıran Hasdal Kışlası’na adı verilen komutanın torunu olan Uluhan Hasdal, “ABD kendi uçaklarını ücretsiz vermek istedi. Ancak bir şartı vardı. Alman uçaklarının yok edilmesi. 50’ye yakın uçak Kayseri Havalimanı’na getirildi. Envanter dışı bırakıldı. Hatta belgelere göre, uçaklar yağlı brandalara sarılarak gömüldü. Alman havacılık temsilcileri ile görüştüm. Bu model uçakların korozyana dayanıklı olduğunu ve çıkarılması halinde uçurulabileceğini söyledi” dedi.

HİÇBİR MÜZEDE ÖRNEĞİ YOK

Uçakların gün yüzüne çıkması için sanat düşkünü işadamları da yoğun çaba sarf ediyor. Bu isimlerden biri olan Hisart Müzesi’nin kurucusu Nejat Çuhadaroğlu, yakın zaman önce Kayseri’deki görevli komutanlarla birçok görüşme yaptığını ifade ediyor. Uçakların çıkarılması konusunda önemli mesafe alındığını belirten Çuhadaroğlu, “Ancak araya 15 Temmuz darbe girişimi girdi ve çalışmalar rafa kalktı. Bu model uçaklar şu an dünyada hiçbir müzede yok” dedi.İstanbul’da ‘İsmail Akbay Havacılık ve Uzay Bilimleri’ adlı bir müze kurmayı hedefleyen araştırmacı Stuart Kline da konuyu takip eden isimlerden. 14 yıldır Türk havacılık tarihi üzerine 2 önemli Kitap yazan Kline, “Konuyla ilgili bürokratik çalışmaların tamamlanmasını bekliyoruz. Ayrıca bir müze projemiz var. Hükümet tarafından da projemiz ilgi gördü” dedi.

İLK UÇUŞU 1939’DA YAPTI

Focke-Wulf FW-190 ilk uçuşunu 1 Haziran 1939’da yaptı ve 1941’de hizmete girdi. İlk olarak Eylül 1941’de Kuzeybatı Fransa üzerinde görüldü ve kısa sürede RAF’ın en iyi av uçağı olan Spitfire Mk.V’ye karşı üstünlüğünü ispatladı. Tanınmış Alman tasarımcısı Kurt Tank tarafından projelendirilen Fw-190 esas itibariyle tek kişilik bir av uçağı olup kara-taarruz ve gece av uçağı olarak da savaş sonuna kadar kullanıldı.





Bu yazı için bir yorum yazın

Bir Cevap Yazın

74978e3b3f6e01292b82b4c8b5fff9db
Adres: Trabzon Bulvarı Borsa Caddesi Ticaret Borsası İşhanı altı no: 9/3 Merkez Kahramanmaraş Telefon: 03442212035 Faks: 0344 225 00 50 Cep Telefonu: 0542 233 89 31
Portal Teması : Wptr.Co