Kahramanmaraş’taki ana arterlerdeki tümsekler kaldırılsın

Kahramanmaraş’taki ana arterlerdeki tümsekler kaldırılsın

Bu gün bir telefon geldi 07 plakalı (Antalya) plakalı araç Baro önünde tümseği fark etmeyerek birden yükselerek bir ağaca çarptı araç haşat olmuş vaziyette bu Tümsekler sadece Kahramanmaraş’ta var. Bıktık bu tümseklerden diye.

Evet bu ancak geri kalmış şehirlerde uygulanan bir yöntem galiba. Ben başka bir yerde bu şekil yüksek tümsekler görmedim. Şehrin bir çok noktasına konmuş durumda. Örneğin Doğukent yolunda. Dulkadiroğlu logosunun olduğu kavşaktan Doğukent’e doğru giderken bir market’in önüne konmuş tümsek var. Buraya niçin koymuşlar anlamış değilim. Okul yok, cami yok, dershane yok. Akşamları hiç görünmüyor. Birde çizgi çiziyorlar 50-60 gün sonra kayıp. Avrupa’da yollara çizilen çizgiler yıllarca gidiyor. Buradakilerin ömrü en fazla 2 ay. Bunu da anlamış değiliz. Kahramanmaraş’ın ana arterlerindeki gereksiz tümseklerin kaldırılması gerek.  Tümsek yerine kamera konmalı hızlı geçeni Avrupa’daki gibi şak fotoğrafını çekmeli. İnsanlar bu tümsek yüzünden kaza yapıyor. Şimdi sabahki telefon sonrası düşündüm. Baronun oradaki tümsek yüzünden tatil için Kahramanmaraş’a gelen ailenin tatili zehir oldu. Haşat olan aracına mı yansın? Yoksa  tatilinin mahvoluşuna mı. Bu konuda Büyükşehir Belediyesi Ana arterlerdeki gereksiz tümsekleri kaldırmalı. Filan şahıs istedi diye tümsek konmamalı.

Diğer bir konu Kayseri yolu- Gaziantep yolu ve Adana Yolunda yoğun trafik akışı var. Araçlar için  50 ve 70 km hız sınırı var. Bu kadar çok aracın geçtiği bu yolların hızı 90 km’ ye çıkarılmalı, sadece kamyonlar büyük araçların hızı 50 km olmalı. Onlar tehlike saçıyor. Özellikle beton mikserli kamyonlar çok hızlı gidiyorlar. Kamyonlar çok hızlı gidiyor.  Bu yollar aslında 4’er şeritli olmalıydı. Bu yollar bu trafiği kaldırmıyor.  Acilen 2 şeritli olan yollar  4 şeritli yollara dönüştürülmeli. Araç yoğunluğu çok olan bu yollarda hız sınırı 90 km ‘ye çıkarılmalı kamyonlar ve beton mikserleri hariç. Bu konuda yasa var. Trafik komisyonu  bu kararı alır ise bu sorun çözülür.  Yoksa çok sıkışık trafik oluyor.

Diğer yandan İktidar milletvekilleri çok acil.   Klavuzlu tüneller arası yol için acil toplanmalı ve bu yol bir an önce bitirilmeli. Aradaki bölünmüş olan yollar ve Kahramanmaraş – Nurdağ yolunu’ nun acilen sıcak asfaltının yapılması gerekir. Halk bu konuda iktidar Partisi milletvekillerine kızgın.  Yine Havalanı konusunda hiçbir gelişme yok gibi. Hakkari’ye seçimden 1 hafta önce 110 milyon liraya mal olan bir havalimanı açan Hükümet, Kahramanmaraş Havalimanı için ne bekliyor. Kahramanmaraşlı oyunu Ak Partiye verir 65 milletvekili gönderir, Ancak Havalimanı Kahramanmaraş’a yapılmazken Hakkari Yüksekova’ya yapılır ve hiç milletvekili çıkartamaz. Yine yol konusu da aynı. Kahramanmaraş’ın ulaşım sorunu acilen çözülmeli. Millet yoksa Ak Parti’ye küsecek. Bu konularda bizi çok arayan var. 13 yıldır yollarımız bitirilemedi. Kahramanmaraş’a yakışır bir Havalimanımız yok. Kahramanmaraş’a yakışır bir Terminal binası yok. Terminal binasında bankamatikler bile yok. 13 yılda Mardin’e 13 milyarlık yatırım yapılmış. Kahramanmaraş’a yapılan yatırımda 13 yılda 13 milyarlira. Orası Mardin. Nüfusu kaç. Ak Partiye ne kadar oy vermiş. Ama Kahramanmaraş’ın nüfusu 1 milyon 86 bin olmuş. 650’ ye yakın irili ufaklı fabrikası olan bir sanayi kendi. 2023 hedefinde 5 milyar dolarlık ihracat hedefi koymuş kendine. Bu kadar güçlü bir şehrin ne yolları düzgün, ne  havaalanı düzgün, ne de turizmi var.  Bu gün Mardin’in hangi ihracatı var. Devlete katkısı nedir.  Türkiye Ekonomisine hangi katkısı olmuş ki bu kadar yatırım yapılmış. Elektiriği kaçak kullanırlar. Kaçakçılık  hat safhada. Mardin Kızıltepe’de, Midyat ve Nusaybin’ de terör olaylarının ardı arkası kesilmiyor. Hemen hemen her hafta yol kesmeler, askere polise taş atmalar. Yıllarca ve hala Güneydoğu’nun kullandığı kaç elektrik faturalarını biz ödedik ve ödemeye devam ediyoruz. Yeter artık biz ödemeyelim. Her il kendi kaçak elektiğini kendi ödesin. Biz Kahramanmaraş’tan Güneydoğu illerinin kaçak elektrik bedellerini ödemeyelim. Kahramanmaraş’ta kayıp kacak % 8 ise Güneydoğu’nun bazı illerinde bu oran % 80 lerde biz niye kullanmadığımız elektriğin parasını ödeyelim. Birde bizim verdiğimiz vergilerle yolları havaalanları yapılsın. Bizimkiler beklesin. Adamalar bir de terör estirsin. Yok böyle bir şey. Artık bu durum değişmeli. Ama devlet bu şehirler ile Kahramanmaraş’ı bir tutmamalı.  En azından bu saatten sonra bu şehrin hakkı verilmeli.  Herkes artık konuşmalı bunu. Kahramanmaraş’ta kamuoyu oluşmalı. Sivil toplum örgütlerinde ses yok. Hepsi sus pus olmuş. Hepsi Korkuyor. İktidar Partisi bizi sıkıştırır diye.

Yazacak çok konu var ama bugünlük bu kadar yeter. Artık bu şehrin sivil toplum örgütleri şehrin çıkarına olacak konularda sesini çıkarmalı. Kahramanmaraş’ın sorunlarını tartışmalı. Hükümete destek olanlar, bu şehrin sorunları konusunda da ses çıkarmalılar. Yoksa bu şehir 20 daha geçse bir yere varamaz. Kaç tane köprülü kavşak yapabildik. Kahramanmaraş’ı çevreleyen kaç tane büyük çevre yollarımız var. Koca  bir (0). KSÜ’nin oraya bir kavşak çalışması yapıldı zannedersem onunda Dünya’ da bir örneği yok galiba ve yıllarca sonra bitirebildi. Ulu cami kavşağı hala bitirilemedi. Diğer kavşak çalışmalarında ve hızlı trenden va Havaalanı çalışmalarından tık ses yok. İlgililere duyurulur. Saygılarımla





Bu yazı için bir yorum yazın

Bir Cevap Yazın

74978e3b3f6e01292b82b4c8b5fff9db
Adres: Trabzon Bulvarı Borsa Caddesi Ticaret Borsası İşhanı altı no: 9/3 Merkez Kahramanmaraş Telefon: 03442212035 Faks: 0344 225 00 50 Cep Telefonu: 0542 233 89 31
Portal Teması : Wptr.Co