Dilipak; “Göksun Tünelleri 2018’in sonunda tamamlanacak”

Dilipak; “Göksun Tünelleri 2018’in sonunda tamamlanacak”

Yoğun trafiğin etkili olduğu Kahramanmaraş-Göksun yollarını basın mensupları ile inceleme yapan Ak Parti Kahramanmaraş Milletvekili Mehmet Uğur Dilipak, “Kahramanmaraş-Göksun tünellerinde son hızla çalışmalar devam ediyor. Yetkili firma 850 personelle 24 saat çalışıyor. Büyük bir ihtimalle Göksun tünelleri 2018’in sonuna doğru tamamlanacak” dedi.

“TEKİR VE ÇAĞLAYAN TÜNELLERİ 2017’NİN SONUNDA AÇILIYOR”

Mehmet Uğur Dilipak (33)

Ak Parti İl Başkan Yardımcısı Hanifi Coşkun Ağdur ve basın mensupları ile Kahramanmaraş – Göksun arası yolları ve tünelleri yerinde inceleyen Milletvekili Uğur Dilipak; “Tekir ve Çağlayan tünelleri 2017 sonunda ulaşıma açılacak. Andırın yol kavşağı – Fırnız yol kavşağının BSK (sıcak asfalt) çalışmaları 2017 yılı 9. Ay sonunda hizmete açılacak. Fırnız köprüsü – Ceyhan köprüsü arasındaki 19,97 km uzunluğundaki kesimde ise 7569 km uzunluğundaki 5 adet tünel bulunmakta. Şuan tünellerde çalışmalar devam etmekte olup 2018’in sonuna doğru hizmete açılacaktır. Tamamlandığında Kahramanmaraş – Göksun arasında 12 adet tünel, 4 adet viyadük olacaktır. Toplam 5 tünel tamamlandığında; Kahramanmaraş kuzeyden güneye yapılan Türkiye’nin en ciddi, en işlek, en rantabl yolu haline gelmiş olacak. Kahramanmaraş’ımıza hayırlı olsun. Bu vesile ile Başbakan yardımcımız Veysi Kaynak, Ak Parti Sözcüsü Mahir Ünal, Milletvekillerimize ve emeği geçenlere teşekkür ediyorum” dedi.

Mehmet Uğur Dilipak (11)

“VATANDAŞLAR KAMULAŞTIRMAYA YANIŞMIYOR”

Kayseri-Kahramanmaraş karayolunda bazı bölümlerin tek şerit olmasının sebebini açıklayan Dilipak: “Buradaki yol tek şeride düşüyor. Bununla ilgili burası tek şerit olarak olmasının sebebi buradaki kamulaştırma problemiydi. Ama en son alınan Bakanlar Kurulu kararında acele kamulaştırma çıktı. Bu yolun 45 günlük yargı süreci var. Bu 45 gününde yaklaşık 15 gün kaldı. 1 ay içerisinde burayla ilgili yargı süreci tamamlanacak. Acele kamulaştırma kararı alındığı için şahıslara tebligat yapılacak. Tebligata istinaden mahkeme bu yolu karara bağlayacak. Çünkü Bakanlar Kurulu’nun acele kamulaştırma kararı var. ‘özellikle herkesin bu yol niye tek şeride düşüyor’ diye sorduğu sorunun aslında cevabı vatandaşların kamulaştırmaya yanaşmamasından kaynaklı bir problem. Biz bunu acele kamulaştırma ile çözdük. Müteahhitimiz hızlı bir şekilde çalışıp bu yolu hızlı bir şekilde standardına uygun hale getirecek. Buradaki diğer bir unsur da yeni alınan bir kararla Kılavuzludan- Gökçe mağaraya kadar olan yolumuz 3 şerit şeklinde olacak. Yani Gökçe mağara dediğiniz yer insanlarımız açısından belki sıkıntı olabilir. Menzelet yol ayrımı baraja giden mesire alanına giden yol ayrımına kadar olan kısımda 3 şerit otoban standardında yol alacak” dedi.

Mehmet Uğur Dilipak (1)

“YOL GÖÇMESİ BASİT BİR İŞLEM DEĞİL”

AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili Mehmet Uğur Dilipak, Kahramanmaraş- Kayseri yolu kayımlar petrolün orada yolun çökmesi ile ilgili bilgiler vererek: “Bu yolda bir göçme yaşanmıştı, biz bunu hızlı bir şekilde çözdük. Buranın hızlı bir şekilde projelendirmesini yaptık. Burada yaklaşık 20.000 metre dolgu, 10.000 metre küp taş dolgu yapıldı. 25 metre temele inilip zeminin iyileştirilmesi yapılarak bu yol bu hale getirildi. Bu yol tek şeride düşmüştü, şu anda bulunduğumuz mevki kayımlar petrolün biraz daha ilerisi. Burada yapılan işlem öyle basit bir işlem değil. Burada bir göçme var iki kamyon malzeme döktüğün zaman temizlenecek gibi bir algı oluşuyor. Tabii burada yapılan çok ciddi bir mühendislik projelendirmesi sonucu yapılan bu yolun ilerde bir daha göçmemesi için bir çalışma oldu” dedi.

Mehmet Uğur Dilipak (28)

“TÜNELLERİN KABA İNŞAATI %57 BİTTİ”

Tünellerle ilgili bilgiler veren Milletvekili Uğur Dilipak; “Tünellerin kaba inşaatının yüzde 57’si bitmiş durumda. Herhangi bir şekilde yargı süreci ile ilgili bir probleminiz olmadığı takdirde 2018’in sonunda 2019’un başı gibi bu işi Allah’ın izniyle bitirmiş olacağız. Göksun yolumuzu kısaltan, Gökçe Mağarasının oradan girip Fırnız Şehitlik mevkiinden çıkan 5 tane tünelimiz var. 5 tünelimizin en uzunu içerisinde çalışmaları beraberce inceliyoruz. Günlük ortalama 3 ile 5 metre arası ilerleme hızı var. Bu tabi normal. Ben de bu işleri daha önce İstanbul’da, İstanbul tünellerinde gördüğüm için buradaki ilerleme hızı çok iyi. 3 vardiya şeklinde devam ediyor. 24 saat çalışma esasına göre böyle bir çalışma olması burada böyle ilerleme kaydedilemez. Her bir 1,5 metrede 1 günlük vardiya, 3 metrelik bir çalışma için 3 günlük vardiya olması lazım. Dolayısıyla Müteahhitimiz burada üç vardiya şeklinde, 24 saat esasına göre çalışma yapıyor. Buradan müteahhitimize, karayollarına teşekkür ediyorum. Çünkü bu çalışma hızlı bir şekilde ilerliyor. Daha önce de söylediğim gibi kamulaştırma gibi engellerimiz kalmadı. Bu iş İnşallah 2018’de sonra bitecek” dedi.

Mehmet Uğur Dilipak (4)

Bu güzergah üzerindeki 3.600 metrelik tünelin bir ilerisindeki tünel ile karşılaştık. Bu tünelde hızlı bir şekilde bitecek. Her tünelde ortalama 24 saat esasına göre çalışma yapılıyor. Ve her gün 3 ile 5 metre arasında ilerleme sağlanıyor. Bu da bu işin hızlı bir şekilde biteceğini gösteriyor. Tekrar söylüyorum bu güzergah 2018 yılının sonunda bitmiş olacak. Şu anda bu yolla ilgili herhangi bir hukuki sürecimiz kalmadı. Bu yolu 2018 yılında faaliyete getireceğiz. Andırın yol ayrımı güzergahından bu geldiğimiz noktaya kadar BSK, dediğimiz Bitümlü Sıcak Karışım kullandık. Halk diliyle söylenen beton asfaltımızın çalışmaları hızlı bir şekilde devam ediyor.

Mehmet Uğur Dilipak (26)

“KASIM AYINDA TÜNELLERDEN GEÇECEĞİZ”

Andırın yol ayrımından Göksun’daki Ahmet Eskalen tünellerine çıkışına kadar bu yıl Kasım ayı içerisinde bitmiş olacak. 2019’da 5 tünelin bittiği zaman Türkiye’de bir ilden kendi ilçesi arasındaki uzun mesafeye sahip tünel olacak. Tünelin uzunluğu ise 16,5 kilometre olacak. Bu da AK Parti’nin Kahramanmaraş’a vermiş olduğu önemi gösterir.

Mehmet Uğur Dilipak (17)

“KAHRAMANMARAŞ-GÖKSUN ARASI 18-22 KM KISALACAK”

Tünellerin tamamlanmasıyla birlikte Kahramanmaraş-Göksun arasındaki yolda 18 ile 22 kilometre arasında bir kısalma olacağını belirten Uğur Dilipak; “Göksun-Kahramanmaraş arasında 18 ile 22 kilometre bir kısalma ön görülüyor. Bu 16 buçuk kilometreyle de Türkiye’nin bir güzergah boyundaki en uzun tünel uzunluğuna ulaşmış oluyor. Bu yolla yaklaşık 16 buçuk kilometreyle bu tünel ve viyadüklerin yapılmasıyla normal bir yol uzunluğunun 650-700 kilometrelik aynı standartlarda normal yolun yapılmasında eş değer para harcanıyor. Bugün ki nominal hesaplamalarla bu yol yaklaşık 2 buçuk kat trilyona mal oluyor. 2 buçuk kat trilyon 2001’den önceki eski Türkiye’nin yaklaşık 3,4 yıllık toplam yatırımından daha fazla yatırım almış oluyor” dedi.





Bu yazı için bir yorum yazın

Bir Cevap Yazın

74978e3b3f6e01292b82b4c8b5fff9db
Adres: Trabzon Bulvarı Borsa Caddesi Ticaret Borsası İşhanı altı no: 9/3 Merkez Kahramanmaraş Telefon: 03442212035 Faks: 0344 225 00 50 Cep Telefonu: 0542 233 89 31
Portal Teması : Wptr.Co