112 hizmet kalite standartları eğitimi

112 hizmet kalite standartları eğitimi

Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Kalite Sistemleri (SHKS) gereğince 112 Hizmet Kalite Standartları kapsamında Kahramanmaraş İl Ambulans Servisi Başhekimliğinin Kalite Birimi tarafından, il genelindeki 112 acil sağlık hizmetleri istasyonlarında çalışan sağlık personellerine, geçtiğimiz Çarşamba ve Perşembe günü hizmet içi eğitim semineri düzenlendi.

Toplantıya katılan 151 personele; Acil sağlık Hizmetleri  Şube Müdürü Dr. İsmail Kahraman, İl Ambulans Servisi Başhekimi Dr. Mustafa Bolat, Sağlık Müdürlüğü Sosyal Hizmet Uzmanı Ahmet Balsever ve 112 Kalite Direktörü  Murat Kışlal tarafından; çalışan ve hasta güvenliği, kişisel koruyucu ekipman kullanımı, 113 beyaz kod, iletişim becerileri ve kalite standartları konularında eğitimler verildi.

Necip Fazıl Şehir Hastanesi Enfeksiyon Hastalıkları Doktorlarından Uzm. Dr. Evrim Gülderen; sağlık çalışanları için el hijyenin, sağlık hizmeti ilişkili enfeksiyonların kontrolü ve önlenmesinde en önemli araç olduğu; bunun yanında, delici -kesici alet yaralanmaları ve alınması gereken önlemler konusunda da bilgi verdi.

Eğitim soru cevap şeklinde sona erdi.

Düzenlenen eğitim semineriyle ilgili konuşan Kahramanmaraş İl Sağlık Müdürü Dr. Mehmet İlker Çitil, “Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Sistemleri gereğince verilen bu eğitimlerde vakaya yaklaşım, el hijyeni, çalışan güvenliği, kullanılan araç ve gereçlerin periyodik bakım ve temizliği gibi konularda düzenli bir şekilde eğitim veriliyor. Stresle başa çıkma, olay yeri gerginliğine kapılmadan acil vakaya müdahale için gerekli aktif yaklaşımı sergilemeleri konularında da eğitim veriliyor. Bu eğitimlerde mesleki zorlukların ve insan psikolojisine de vurgular yapılarak acil vakalara en etkin bir şekilde müdahale etmenin yolları anlatılıyor.

112 çalışanlarına iki günden beridir verilen eğitimde de vakaya çıkan arkadaşlarımızın hijyenle ilgili ve  delici -kesici  alet yaralanmalarında alınması gereken tedbirler konusunda, sağlık personelimizi sürekli zinde tutmak ve görev bilinci içerisinde hizmet ifa etmelerini sağlamak hedefleniyor” dedi.

112 HİZMET KALİTE STANDARTLARI EĞİTİMİ (2)





Bu yazı için bir yorum yazın

Bir Cevap Yazın

74978e3b3f6e01292b82b4c8b5fff9db
Adres: Trabzon Bulvarı Borsa Caddesi Ticaret Borsası İşhanı altı no: 9/3 Merkez Kahramanmaraş Telefon: 03442212035 Faks: 0344 225 00 50 Cep Telefonu: 0542 233 89 31
Portal Teması : Wptr.Co